« خونــه مـــا »

آسمان ضمیر انسان است و خانه ی ما سرای دلها

« خونــه مـــا »

آسمان ضمیر انسان است و خانه ی ما سرای دلها

مخلوطی از همه چیز ... !!

   

سلام ...

داداچ رضا که نیست ٬ طبق خبری که به من داده شد سلی هم فعلا نمیتونه آپ کنه

پس من آپ میکنم

دقت کردین ماها بیشتر زندگیمون سواله ؟!!

نه فقط ما ٬ همه ...

چند وقت که دارم به خودم و دیگران دقت میکنم ... میبنم همه داریم از خودمون سوال میپرسیم

چرا اینجوری شد ؟ چرا من اینکارو کردم ؟ من باید چیکار کنم ؟ چرا این حرف رو زدم ؟ چیکار باید بکنم ؟ و....

البته سوال پرسیدن خوبه ... در حدی که تکلیف آدم روشن بشه و بفهمه چیکار باید بکنه

نه اینکه تمام زندگیش بشه سوال ...

تمام ماها یه آدمیم با یه علامت سوال بالا سرمون ٬ نه یه علامت سوال کوچیک کنارمون !!

تمام فکر و ذکرمون اینه که همه چی رو کاملا تحلیل کنیم ... بشکافیم .... راه رو پیدا کنیم

گاهی میشه این راه اینقدر مشخصه که سوالش فقط یه جواب کوچیک میخواد

وقتی قرار بر گرفتن یه تصمیم باشه اینقدر عجله میکنیم که به خودمون تحمیل میکنیم حتما همون لحظه تصمیم بگیریم !!

و اینقدر فکر میکنیم ... نکات رو توی ذهنمون میاریم که واقعا گیج میشیم !! و آخرش هم خسته میشیم و یه تصمیم میگیریم که بعد باز میگیم :

چرا این کار رو کردم ؟ چی شد من این تصمیم رو گرفتم ؟ نکنه از تصمیمم پسیمون بشم ؟ چرا ...

باز برگشت سر خونه اول !!

وقتی چشمات رو دقیق کنی انگار که چشمت ضعیفه و تو مجبوری اونارو تنگ کنی تا ببینی !! اونوقت میبینی راه کار تو کاملا مشخص بوده و هست ... نیاز نبود توی یه عالمه علامت سوال خودتو غرق کنی   

سوال باید باشه ولی نه دریای سوال ٬ اونقدر که بفهمیم کی هستیم و چیکار باید بکنیم ..

* فهمیدن اینکه منظور واقعی این متن چی بود نیاز داره که به عمق متن نگاه بشه ...!!

    

همیشه فکر میکنیم و برای آینده نقشه میکشیم !!

همیشه فکر میکنیم و از گذشته درس میگیریم و حسرت میخوریم !!

هیچوقت نشده بگیم الان دوست دارم چیکار کنم

هیچوقت نشده بگیم الان دلم میخواد رقص و پایکوبی کنم چون هستم ..

هیچوقت نشده بگیم الان میخوام از خدا تشکر کنم به خاطر مشکلاتم و توان حل کردنشون ...

و .....

* همه چی باید در کنار هم تکمیل بشه٬ میخوام در آینده این باشم پس الان تلاش میکنم همون باشم .

  

این همونیه که مرجان ازش عصبانی بود ... خاله زنکی ... فضولی ... دخالت

دقت کردین گاهی بعضی آدما چقدر اطرافیان رو زیر ذربین میذارن ؟!! چقدر نظر اطرافیان توی نحوه زندگیشون اثر میذاره ؟!!

هستن کسایی که رفتار خودشون رو کاملا فراموش میکنن و فقط به رفتار دیگران نگاه میکنن که چیکار کرد و چه حرکتی نشون داد

چقدر توی زندگی هم دخالت میکنن

مثال : تا وقتی هنوز سنش کمه٬ میگن : چرا درس نمیخونه ؟ یا به به داره درس میخونه

وقتی درسش تموم شد٬ میگن : چرا کار نمیکنه ؟ یا خب سر کارم که هست بازم به به !!

وقتی کارش هم ثابت شد و مجرد بود٬ میگن : چرا عروس / داماد نمیشی ؟ پیر میشی هاااا ...

وقتی ازدواج کرد٬ میگن : چرا بچه دار نمیشین ؟ دیر میشه !!

وقتی بچه دار شدن و بچه دختر / پسر بود٬ میگن : چرا یکی ؟ یکی دیگه بیار جفت شن !!!

وقتی دوتا بچه شد٬ میگن واسه اینکه بیکار نباشی بازم بچه دار شو ...!!

بعدشم که چرا بچت درس نمیخونه ؟ سر کار نمیره ؟ ازدواج نمیکنه و............

پ.ن 1 :  این پست کاملا با عجله نوشته شد و هیچ وقت زیادی براش گذاشته نشد !! خوب و بد رو ببخشید 

پ.ن 2 : از همه دوستایی که احوال من رو تو این مدت پرسیدن ممنونم ... منتظر جواب ام آر آی ام ..

پ.ن 3 : من و سارا فعلا در سلامت کامل به سر میبریم 

خدافظ ...

سلام خاله :دیییییی

                                                             

جهت شناساییه آدمای خاله زنک اعم از مرد و زن دنبال خصوصیاتی بگردین که من در زیر به اونها اشاره می کنم  :

۱- معمولا تمامه ۲۵ ساعت روز رو پای تلفن میگذرونن اصن همونجا هم میگیرن می خوابن ! ما چه میدونیم شاید اصن همونجا هم می ...می ... میری... نن

۲- حالا تو بگو این تلفن زدنهاشون واسه چی هَه ! هیچی ! واسه چیزای بیخود ! اگه زن باشه که داره احوالپرسی میکنه و آماره صغری رو میذاره کف دست کبری ، یا غیبت اقدسو میکنه یا داره دستور پخت غذا میگیره ! اگه هم مرد باشه که یا داره بده باجناغشو به برادر خانومش میگه ، یا داره با خانومش جیگر و قلوه رد و بدل میکنه یا داره موضوعه دعوای خودش یا کس دیگه ای رو واسه اصغر و اکبر تعریف میکنه یا داره واسه دوستش لاف میزنه و از قهرمون بازیهاش میگه

۳- زن خاله زنک همیشه خدا تو نخ لباس و طلاست ! حتی توی مواقعی که داره یه حادثه مهمی رو شرح میده ، بازم لابلای حرفاش به این اشاره میکنه که چقد لباسش بهش میومد یا عجب شوهر باسلیقه ای داره یا اینکه عجب سلیقه خودش تک بود و از اینا .. یه همچی خانومی میدونین چی براش مرگه ؟ اینکه شوورش براش طلا و لباس بخره ولی بهش اجازه نده جلو کسی بپوشدشون

۴- مرد خاله زنک همیشه خدا روی مارک لباس حساسه ! حاضره بی ریخت ترین لباسو بپوشه ولی عوضش مارکش ایتالیایی ، آمریکایی ، فلان باشه معمولا جلوی دوستاش از مارک لباسو تیپش حرف میزنه و اگه کسی بهش خرده بگیره میگه : تو نمیدونی این از تیپای سنگین تهرونه ! (با صدای کلفت و نکره بخونین لطفا )

۵- مرد و زن خاله زنک , از کوچیکترین حرف شما که ممکنه بدون منظور و یا حتی به شوخی گفته باشین , فاجعه میسازه ! یعنی با این رفتارش بلایی سرتون میاره که وقتی این توی جمع حضور داشته باشه , اعتماد به نفستون بره زیر خط کمر

6- مرد و زن خاله زنک اصلا قابل اعتماد نیست ! تازه اون حرفهایی رو که بهش گوشزد میکنی جای دیگه ای بازگو نکنه رو بالاخره به یکی دونفر میگه , دیگه واویلا به حرفهایی که بهش تذکر نمیدی بازگو نکنه و بذاری به حساب عقل خودش که بسنجه باید بگه یا نه ! یعنی به جان خودم همچی آدمی حرفی رو بهش بزنی ظرف مدت ایکی ثانیه تا هفت محله اونورترو جار زده و هنوز شروع نکردی به دم تازه و همچنان توی بازدمه اون حرفه هستی , فرتی به گوش خودت میرسونن همون حرفو !

7- مرد و زن خاله زنک اگه 60 تا آدم دور و برش باشه با 67 تاش مشکل داره  

۸- به قول یوسف : ایییییششششششششششششش زن خاله زنک تو حرف زدن اشوه میاد و لغت هارو بدون پنیرپیتزا با مهارت خاص کش می ده..مامانم اینا..تازه زن خاله زنک همه جا خودشو قاطی می کنه فدایت شوم و عسیسم نثارت می کنه و یهو برات غش می کنه..اما تا رفتی , پشتت بدو بیراه و فحش زیرشکمی می ده..

10- مرد خاله زنک توی محاسباته قطع و وصل روابط فامیلی قومی قبیله ای مطیع خانومشه ! یعنی اگه زنش گفت فلان آدم رو بیخیخی , کاملا بیخیخی میشه و دقیقا همون رفتارو با اون آدم میکنه که خانومش گفته و طرز فکرش در مورد آدما همونطوری هست که طرز فکر خانومش ! خلاصه بگم گوشش همیشه به دهن خانوماس که چی در مورد دیگرون میگن !

11- مرد خاله زنک خودشو پسرخاله حتی داداشه همه خانومای نامحرم میدونه ! گاهی انقده رگ خاله زنکیش متورم میشه که موضوعات کاملا زنانه رو راحت جلوی خانوما عنوان میکنه حتی خودشو توی بحثهاشون شرکت میده

۱۲- نگین میگه : این خانمای خاله زنک وقتی میشینن پای حرف زدن معمولا یه کاسه تخمه هم جلوشونه یا میشینن سبزی پاک میکنن =)) دائم هم میگن ای خواهر :دی ... آقایون خاله زنک هم که معمولا یا بساط مش رو ب و این چیزا رو میذارن یا دود و دم و شروع میکنن به غیبت فلان یارو !! اینجور آدما میبینی گاهی اینقدر باهات حرف میزنن که تو فکت درد میگیره به جای اونا :)) ... جا داره اینجا خودم در ادامه صوبته نگین بگم که : اون آقایون پای بساط منقل و بافور و از اینا بعد از غیبت فلان یارو ، میشینن داراییه همون فلان یارو رو میارن رو کاغذ و میشمرن و حتی سود سالانه اشم حساب میکنن و با هر قلم از داراییش سری تکون میدنو میگن : لامصب ! معلوم نی از کجا آورده اینهمه مال و منالو

۱۳- مرد و زن خاله زنک اندازه یه سر سوزن منطق سرش نمیشه ! همه چیز رو با ترازوی احساسات سبک سنگین میکنه

۱۴- بلانسبت منو شوما ، مرد و زن خاله زنک ، شلیته اس ! اگه با کسی خرده حسابی داشته باشه یَک شلوغ بازیی راه میندازه که بیا و ببین

۱۵- مرد و زن خاله زنک انتقاد پذیر نیست ! جرات داری ، روی یکی از کاراش و رفتارهاش ایراد بذار ! جرات داری ؟ داری ؟ نه ببین !

موارد ۱۶ تا آخر رو فعلا حافظه ام یاری نمیکنه ! اینا رو داشته باشین .. مابقیشم یادم بیاد به عرضتون میرسونم

چگونه با تنهایی خود مبارزه کنیم؟/// دلتنگم/// عیدیمو گرفتم

من بالاخره عیدیمو گرفتم

کی میاد بریم نماز شکر بخونیم؟؟؟

شادیامو با همتون تقسیم میکنم.

انشالله که خدا عیدی شما رو هم توی این روز عزیز عنایت کنه

عید همتون مبارک

ــــــــــــــــــــــــــ

سلام دوست جونام

 

 

۱- یوسی جونم تبلدت مبارک امیدوارم هزار ساله بشی

تمام آرزوهای خوب دنیا رو از طرف من و برو بچز خونه ما برای خودت بشمار

دوست داریم

 

۲- مرجان عزیزم امیدوارم هرچی زودتر مشکل حل بشه و بازم صدای خندهای قشنگت توی خونه ما بپیچه دلمون برات تنگ شده و دنیا دنیا دعا میکنیم که همیشه تو و خانواده نازنینت شاد و سرزنده و به دور  از تمامی دغدغه ها باشید

 

۳- از داداش رضا گرفته تا بقیه ، همه اونایی که آپیدن ولی من روسیاه نیومدم عذر خواهی میکنم . آباجیتونو برفوشید خروس قندی بخرید

 

۴- هرچند دیره اما روز زن رو به همه آباجی خانوما و مامانا و جمعیت نسوان  و روز پدر  رو به همه داداشا و آقایون و باباهای میربون تبریک میگم

 

                  

 

 

 

اما بریم سر آپ در پیت من، از اونجایی که این مشکل خودم بود گفتم شاید بقیه هم مثل من به شدت باهاش درگیر باشن ببخشید اگر بی ربطه :

 

 

تا کـنـون احساس دلتنـگـی، افسـردگـی، طـردشدگی بی ارزشی و تنهایی را تجربه کرده اید؟ آیا با

 محیط و افراد  پیرامون خود احساس بیگانگی می نـمایید؟

 آیـا احــساس می کنید کسی در کنار شما نیست تا بتوانید تجربـیـات و احساسات خود را با وی در میان بگذارید؟ هـر فـردی در طـول زندگی خود گه گاهی احساس تنهایی  میکند اما تنهایی الزاما به مفهوم تنها بودن نمیباشد شما  مـمکن است در میان جمع و یا در یک میهمانی بوده و بـاز   احــساس تنهایی کنید.

تنهایی یک حالت ذهـنـی دردنـاک   احساس عدم رابطه با دیگران است. هـنگامـی کـه  تـنها میباشید احساس نیاز به تفاهم و اشتیاق برای قسمت کردن احسـاسات و افـکارتان با دیگران در شما پدیدار میگـردد. اما زمانی که به مـرحله تنهایی راه می یابید چه اتفاقی روی میدهد

در ذیـل به برخی از احـساساتی کـه در دوره تنــهایی با شـما هـمراه می گـردنـد اشاره میکنیم:

 

  • احساس اعتماد بنفس پایین
  • احساس آنکه دیگران دائما در حال ارزیابی شما میباشند
  • از ملاقات با افراد جدید و یا حضور در مجالس عمومی دوری می‌کنید
  • نسبت به ظاهر و خصوصیات شخصیتی خود خیلی انتقاد آمیز برخورد می‌کنید
  • خود و دیگران را بخاطر ضعف روابط اجتماعی خودتان ملامت می‌کنید
  • این تصور غلط در شما ایجاد میگردد که هیچکس شما را دوست ندارد
  • در بیان احساسات خود دچار مشکل می گردید
  • از آنکه از حقوق خود دفاع کرده و بـه درخـواستهای غیر‌منطقی بگویید "نه" بیمناک می‌شوید
  • نسبت به موقعیتها واکنش افراطی بروز می‌دهید
  • احساس انزوا، دلتنگی و تنهایی شدید می‌کنید

اکنون شما چه خواهید کرد؟ شما که نمی تـوانید تا آخرعمرتان اینگونه به زندگی ادامه دهید

آمـوختن آنکه چگونه با تنهایی در زندگی خود کنار بیاییم یکی از چالشهای بزرگ زندگی ما میباشد.

ارائه راهکار

 

  • با آن رودررو شوید از آنکه به تـنـهایی خـود اذعـان کـنـیـد واهـمه نـداشـته باشید.حقیقت آن است که شما تا زمانی که علت امری که سبب آزار شما شده را تـشـخیص نداده باشید، قادر به تخفیف و تسکین مشکل خود نخواهید بود

 

  • مـهم اسـت کـه پـی بـه ایـن مسئله ببرید که زمانها و موقعیتهایی در زندگی هر فرد وجود دارند که در او ایجاد احساس تنهایی می کنند چـه فــرد بخواهد چه نخواهد. میزان معینی از احساس تنهایی در زندگی اجتناب ناپذیر میباشد پس بجای آنکه از آن گریزان باشید بیاموزید چگونه آن را بپذیرید و با آن کنار بیایید

 

  • تدبیری بیاندیشید اغـلب پـریـشانی ها و ترسهای ناشی از تنهایی را می تـوان با شناسایی علل مشکلات و سپس تلاش برای اصلاح وبهبود شـرایـطی کـه سبب ایجاد احساس تنهایی در شما گردیده است، تقلیل داد

 

  • از آن سود برید تنهایی خود را توسط آموختـن روش کـنـار آمـدن بـا آن مبدل به یک مزیت گردانده و اتکاء به نفس خود را افزایش دهید- مهمترین سرمایه شما به عنوان یک فرد تنها- از آن به عنوان یک فرصت مناسب برای شـنـاخـت هـر چـه بـهتر خـود اســتفاده کنید. در عوض تحمل دوران وحشتـنـاک با تـنـهایی تعـمق در افکار، احساسات و ادراکات خود فرصتهایی برای رشد و پیشرفت شخصی خود پدید آورید

 

  • خود را سرگرم فعالیتهای دلخواه خـود کنـیـد. در هـنـگام تنهـایـی بـرخـی افـراد آشفته وار به این طرف وآن طرف پرسه زده و بدنبال فردی میگردند که بتوانـند توجهشان را معطوف وی کنند. اما باید از این فرصت استفاده کرده و وقت خود را صرف سـرگرمیها و فعالیتهای خاص و دلخواه خود نمود

 

  • دست بکار شوید و اولین گام را شما بـردارید.در عـوض آنکه منتظر فـردی باشید که از راه  برسـد و شمـا را نجات دهد در سـلام و احـوالـپرسـی بـا دیـگران پـیـشـقدم گردید. لبـخنـد بـزنیــد و سلام کنید. گذشته از آن، شـمـا بـایـد روی مهارتهای اجتماعی و میان فردی بیشتر کار کرده و بیاموزید که بیشتر از حقوق خود دفاع کنید

 

  • کارهای داوطلبانه انجام دهید کمک به دیگران اعتماد بنفس شما را افزایش داده و فرصتهای جدیدی برای شما پدید می آورد تا بتوانید با افراد جدیدی ملاقات کنید

 

  • مشارکت کنید در یـک دوره آموزشی ویژه بزرگسـالان کـه در رابـطـه بـا رشـد فـردی می باشد    ثبت نام کنید. بـرای مثال در کلاسهای تقویت اعتماد به نفس، روشهای رابطه برقرار کردن با دیگران، چگونگی دفاع از حقوق فردی و چگونه مثبت باشیم عضو شوید

 

  • از عادات خوب پیروی کنید بجای آن کـه یک گوشه بنشـیـنید و هیـچ کـاری انـجام ندهید؛رژیم غذایی متعادل داشته باشید، تمرینات ورزشـی منـظـمی را انـجـام دهید و بقدرکافی بخوابید

 

  • خلاق باشید تنهایی الزاما با اندوه و بدبخـتی برابر نمیباشد. زمان تنهایی را برای خلاقتر و سازنده تر ساختن خودتان بکار بندید کتاب بخوانید، جدول و یا معما حل کنید، به سینما بروید و یا به موسیقی گوش دهید

 

      

 

پ.ن :

 

* دلتنگم

 

* گرچه نمی شود به تو رسید یاحتی برای لحظه ای مالک قلب تو شد . اما برای دوست داشتن تو ‌وسعت تمام دنیا را در اختیار دارم و می توانم تو را آن قدر دوست بدارم که همه باور کنند حق من در زندگی تو بودی که به ناحق از من ربودند.

 

* کاش به جای فروش صداقت به پشیز، مروت را سر هر کوی و برزن میفروختند ولو به قیمتی گزاف

 

 

ببخشید اگر طولانی شد

خیلی ماهید

دوستون دارم

حق یارتون