« خونــه مـــا »

آسمان ضمیر انسان است و خانه ی ما سرای دلها

« خونــه مـــا »

آسمان ضمیر انسان است و خانه ی ما سرای دلها

درس زبان فارسی

دستمال من زیر درخت آلبالو گم شده 

خبر داری؟ 

نچ نچ 

بی خبری؟ 

نچ نچ  

پس تو خری!!! 

ورژن جدیدش: 

دستمال من زیر درخت آلبالو گم شده  

حالا که پیدا شده عاشق لیلای گل پامچال شده  

شمشیر تیز تیپوسلطان شده  

بازیگر سریال لین چان شده!!!  

درس زبان فارسی:

واژه تغییر یافته این شعر : دستمال! 

این واژه رو می تونیم به صورت های دیگر هم استفاده کنیم.  

دستمال، صورت مال، پامال، سفره مل، میز مال و... 

از همه دانش آموزای گرامی می خوام جایگزینی برا این کلمه پیدا کنن 

باشکر 

امضا: خواهر کوشولو 

 

نظرات 29 + ارسال نظر
یوسف شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:48 ب.ظ

سروی جونمن هیچی از پستت نفهمیدم..!حالا دوتا امکان وجود داره..یا من خنگ شدم یا تو سرت به جایی خورده!
در هر صورت من با دستمال توالت موافقم..!جااااان؟!

مونا شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:03 ب.ظ

سروی جون سلام
خوبی؟ چه عجب؟! از این ورا ؟ یاد ما افتادی؟!
وااااااااااااااای سروی !
یکی از رفقای ما ( من!) ترکه! از اون ترک با غیرتها !‌ البته در حالت عادی لهجه نداره ولی بلده ..بعد این شعرو با لهجه ترکی میخونه !‌ آی باحاله ! به خصوص آلبالو با لهجه ترکی خیلی باحال میشه!
اجازه خانوم انشاء؟!
من مماغ ( دماغ) پاک کن رو پیشنهاد میدم !
خانومممم ! خانوم ببخشید مثبت نمیذارید؟!( این مثبت گذاشتنم توی کلاس ما ماجرا داره ! )

مونا شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:06 ب.ظ

هووووووووییییییییییی!
با همتونم ! امروز تولدمه
هرکی با زبون خوش کادوشو داد که داد! اگه نداد خودم کادوش میکنم!
بدویید یالا ! من کادو میخوام یالا !
<---- چشمای اینو !

یوسف به مونا شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 04:00 ب.ظ

پناه بر خدا..هر چی خل و چل بوده اینجا جمع شدن..خدا بهمون صبر بده!..والا به خدا..!
مونا جون میخوای چندتا جوک ترکی بگن از رو بری؟! =))
خداییش من نفهمیدم این خانوم معلم چه درسی از زبون شیرین فارسی رو داد!فک کنم دلیل غیبت سروی این باشه که داره دوره های آموزش زبان فارسی میگذرونه و حالا تکمیل شده..حالا هم اومده پایان نامه اشو اینجا واسمون ارائه کرده!
مونا جون تولدت موبالک..

حیتابه مونا شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:37 ب.ظ

تولد تولد تولدت مبارک!
چندساله شدی مونایی؟

حیتابه مونا شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:41 ب.ظ

میخوام بهت کادو بدم عمه-اون چارقدگل گلیم مال تو عمه-بذار شب خواستگاریت سرت کن سرخ و سفیدنشونت میده-من وقت خواستگاری شوهرعمه اونوسرم کردم!

یوسف به حیتا شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:43 ب.ظ

خاک عالم..حیتا جون این چه کادوییه به سروی میدی؟؟..هان؟!..هر کی ندونه میگه حیتا قد بی بی من سن و سال داره!..بیا فدات شم این شلاق و لباس چرمیارو بده به سروناز..خیر ببینی مادر!..البته اگه میخوای بدونی اینا چیه میتونی از مرجانی بپرسی..از مصرف کنندگان راضی ما بودن و اطلاعات کاملتری راجع به این هدایا دارن!..سوت =))

یوسف به حیتا شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:44 ب.ظ

ای وای منظورم کادو به مونا بود!!..سروی جون اسم تو اشتب شد! =))

یوسف یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1388 ساعت 06:45 ب.ظ

ای بابا شما جونورا که واسه آدم حواس نمیذارید!! سوت

مرجان یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:48 ب.ظ

سروی این پست یعنی چی اونوخ ؟
دستمال میخوای یا آلبالو ؟ یا میخوای بری مدرسه ؟ یا میخوای خر سواری کنی ؟ اگه میخوای خر سواری کنی باید عروس شی =)) .... الفرارررررر

حیتا یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:45 ب.ظ

چرا اینقدر به سروی عمه گیر میدین شماها؟!پستش سنگینه بچم-هرکی هرکی درکش نمیکنه!!

نیلوفر به یوسف دوشنبه 21 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:31 ق.ظ

یوسف بالاخره با من ازدواج میکنی یا نه؟ ای بابا!!!!!!!!!!!!!!!۱۱

نیلوفر دوشنبه 21 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:32 ق.ظ

فکرکن!!!!!
خوبی سروی جونی؟
راستی ببخشیدا من همش عقبم!!!!

حیتا به نیلووو دوشنبه 21 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:04 ب.ظ

نیلوفر جان ! خوبی عمه؟ حالت چطوره؟ ببینم سرت درد نمی کنه؟ سرت بجایی نخورده؟
نگرانتماااا این چه کامنتیه به یوسی نوشتی؟ مگه از زندگیت سیر شدی؟ ببینم نکنه میخوای خودکشی کنی؟ یا خودتو زنده زنده زجر کش کنی؟آخخخ قلبم!

یوسف به حیتا و نیلوفر دوشنبه 21 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:18 ب.ظ

وا حیتایی اومدیو نسازیم!چه عمه بدی شدی ها!..خب نمیخوای ساقدوشم بشی بگو تا برم سراغ یکی دیگه!اگه قشقرق به پا کنی دعوتت نمیکنم ها..یه کم خوارشوور بازی دربیار تا بلکه طاقچه بالا بذاری منو دامات کنی عمه!!

نیلو جون شنیده بودم ۶قلو حامله ای!!..اگه حقیقت نداشته باشه حتما..سوار پیکان ۴۲ گوجه ای حیتا میشم با یه سبد گل گلایل از اون صورتیاش میام آفیس هرمیتون همونجا سکه هاتو به اسمم کن منم بله میگم!! ایش! =))

مونا سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:19 ق.ظ

سلام به جمعیت حاضر و غایب!
یوسف من خل و چلم ؟‌ اگه من چلم تو کچلی ، مچلی، چلویی( البته حیف چلو ) گفتم انقدر به من گیر نده . آمپولام رو میارما
بچه خوبی باش
وااااااای عمه جونم ..مرسی عزیزم زحمت کشیدی ! بوی گلاب میده چارقدت ..نه ..بوی توی حرم .بوی گلاب و بوهای دیگه !
نکنه قبل خواستگاری رفتی دخیل بستی عمه جونی؟ اعتراف کن !
مرجان هم که خودش بدتر از همه میگ میگ شده
نیلوووووووووو ! مگه میخوای دستی دستی گیسات سفید شه که میگی یوسف بیاد خواستگاریت . خدا نیاره اون روزو ! خودم برات یکی رو پیدا میکنم آبجی
.غصه نخور . تو هم مثل عمه برو دخیل ببند ! ببین جواب داده ها !

اهم اهم ..
و در ادامه از همه عزیزانی که حضور همیشه در صحنه داشته و تولد90 سالگی ما را هم تبریک گفتندی ، بسیار تشکر می کنیم !

یوسف به مونا سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:36 ب.ظ

همچین از چارقد گلگلی عمه گفتی من یه لحظه فک کردم حیتا از اون مخلص های اهل بیت با اعتقاد آقایه که بوی گلاب و دم بست و عطر شهادت میده!الانم داره تسبیح دون میکنه و یکی در میون منو فحش میده!!
مونا جون خداییش من کی گفتم تو خل و چلی؟!تو خیلی هم عاقلی..آخه یه دکتر تزریقاتی مگه میتونه خل و چل هم باشه؟!
مونا جون اگه حیتا چادر چارقد داره منم چفیه دارم بوی گلاب میره..بیا خواهرم میخوام ارشادت کنم..

بنفشه جمعه 25 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:49 ق.ظ

خواهر کوچشولو همون توت کوشمولویه؟؟؟

اونم
پس تو خر من هستی بود‌(این جمله کاملا قابل توجه یوسی و موشی بود)


به جای دستمال از واژه شیرین دستار هم میشه استفاده کرد و شاید هم ع.م.ا.م.ه در نقش دستمال یزدی

سلی جمعه 25 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:15 ق.ظ

پیدا کنید پرتقال فروش را.

یوسی به بنفش جمعه 25 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:02 ب.ظ

بنفش جونم توام کله ات به همون دیواری خورده که خواهر کوشولو خورده!!..نه بابا توت کوشولو خواهر کوشولو نیس..خواهر کوشولو سرونازه!..چقدر کوشولو کوشولو گفتم!!
بنفشی جون من جواب این شیرخوارگاه آمنه رو بده.. آبجی بنفش جونم دوشتت دالم!

مونا شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:10 ق.ظ

ای بابا !
شما که هنوزم درگیرید !
از جلو نظام !
همه به صف!
دهه!

یوسف مبصر اینا شو تا ببینیم خدا چی میخواد ! کسی اینجا آپ میکنه یا نه

حیتا شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:25 ب.ظ

آقا من هنوز انتحام دارماااا والا به فکر پست هستم. پیشنهاد می کنم یکی دیگه هم آپ کنه. من ۷ بهمن انتحامام تموم میشه. بعدش در خدمتگزاری حاضرم!!

حیتا دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:09 ق.ظ

هیشکی نیست؟؟آهای بچه ها کجاییننن؟

حیتا به سروی دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:12 ق.ظ

به جون خودم سروی فک کنم پستو گذاشتی و فرار کردی،نه؟ بابایه نیگاپشت سرتم بندازی بد نیستااا ایششش!

حیتا به سلی و منفشه دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:15 ق.ظ

زود باشین-نوبت شماست! یکی آپ کنه-الهی سفید بخت شین عمه

آقا موشه سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 04:06 ب.ظ

سلام بشهاااااا
به به همه ارازل جمعن من موندم فقط
سروی من میزارم دستمال کفش پاک کن آخه کفشم هی خاکی میشه

بنفشه تو زنده ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خیییییییییییلیییییییی بیمعرفتیااااااا خیلی صثذدبهعغب۲ضح۳ق۹ث۸حصییهع۶ی۷ثف۸

کو این هفت تیررررررر منو ؟؟؟؟؟؟؟

آقا موشه سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 04:07 ب.ظ

مرجان بدو بیا غلط املایی هامو بگیر :دی بدووووووووووووو

مرجان به موشی سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:15 ب.ظ

نه موشی ! تو بیسواد باشی خوشمل تری (: غلط املائی هاتو که بگیرم دیگه یواش یواش باسواد میشی ها ((=

قربون موشی برم ایشااله (:

یوصف پنج‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:43 ب.ظ

غراره حمه یه پولی جمع کنیم یه نهضت صوادعاموضی به اسم موشی ثبت کنیم..صر درش هم میضنیم خیر بزرگ حاج موشی.. =)) =))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد