« خونــه مـــا »

آسمان ضمیر انسان است و خانه ی ما سرای دلها

« خونــه مـــا »

آسمان ضمیر انسان است و خانه ی ما سرای دلها

سوالهای با جواب یا بی جواب؟؟

سلام دوستان عزیزم
حالتون خوبه؟
امیدوارم خوب خوب باشید.

گاهی اوقات سوالی عجیب ذهنم رو درگیر خودش می کنه، اینکه وجود ما توی این جهان به چه علته؟ و ما باید چه نقشی رو ایفا کنیم...
می دونم که این سوال خیلی کلیه و جوابش رو هم اغلب در قالب یک جمله این طوری شنیدیم :


تلاش کنیم برای رسیدن به هدف هایی که در زندگی داریم!
ولی به نظر من این گونه جملات خیلی کلی اند و دردی از ما دوا نمی کنن.
مشکل من دقیقا اینجاست که چرا هیچ وقت  تلاش و هدف تعریف نشدن؟؟


بذارید یه مثال بزنم:


ادامه تحصیل و گذروندن درجات علمی یک هدف تعریف شدست که همه ما کاملا از چگونگی گنجوندنش توی برنامه هامون اطلاع کافی داریم و میدونیم که تلاش در این مورد معنی درس خوندن میده!


اما واقعا اگه ما هدف دیگه ای در زندگی داشته باشیم و بخوایم همیشه در مسیرش گام برداریم باید چی کار کنیم ؟
هدفی که خیلی شخصیه.


مثلا توی همین چند روز تعطیلی چند در صد ما واقعا با برنامه ریزی و اطلاع از مسیر از این فرصت تو خونه بودن استفاده کردیم؟
میدونم که جواب این سوال هم می تونه خیلی کلی ( عین خودش!!) جواب داده بشه و اینکه:
بستگی به هدف ما داره...


منم قبول دارم ولی اگر کسی بخواد هدف خیلی جدیدی رو برای خودش قرار بده ، قائدتا باید در راه رسیدن به اون یه سری اصولی رو رعایت کنه .از کی و از کجا باید کمک و مشاوره بگیره ؟ و اینکه با موانعش چیکار کنه؟

 

هاااا  هاااا  هاااا  پ.ن می گذاریم :دی

پ.ن1 :  سلام :دی اولین باره که توی عمرم پ.ن می ذارم 

 پ.ن2 :  دارم ذوق مرگ میشم ، به دادم برسید :دی   


پ.ن 3: چه باحاله  

پ.ن4:  خوب حق سارا رو خوردیم!  

پ.ن5:  عجب موضوعی ! اینها آش بود من درست کردم؟؟ :دی   


پ.ن6:  موفق باشید!!! 


پ.ن 7: میگم همش تقصیر نگینه ! منو یاد پشتکار و هدف انداخت !حالا خود کرده را تدبیر نیست!


پ.ن8:  هویجوری!


پ.ن9 : کامنتدونی رو بترکونید!


پ.ن10: بای بای

نظرات 29 + ارسال نظر
outlandish جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:44 ق.ظ http://outlandish-microcosm.blogsky.com

با درود بر شما
من تا حالا به هدف فکر نکرده بودم
منو به فکر کردن وادار کردین
واقعا برای چه هدفی این همه اکسیژن مصرف میکنم؟
خرد نگهدارتان

سلام و درود!
این واقعا برای من باعث افتخاره!
خیلی خوشحالم...
از این پست بی سر و ته یه کسی به فکر وادار شد!
:دی
واقعا!
بدرود!

نگین جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:47 ب.ظ

دوممممم

آفرین نگین×××
بدو بیا بهت جایزه میدم
:دی

نگین جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:49 ب.ظ

موناااااااااااااااااااااااااااا
من رفتم اول واسه تو کامنت گذاشتم
یک ساعت تایپ کردم گفتم سارا بهم دیشب گفته که نمیتونه آپ کنه
من به تو بگم جاش آپ کنی ... بعد گفتم برق نبود نتونستم بیام بگم
بعد باز همه اینارو واست آف هم گذاشتم
بعد تو ......
بعد تو ......
بعد تو ......
خودت آپ کرده بودی ...
خوب من اگه میدونستم که این همه نمیرفتم بنویسممممم
چرا من ؟
چرا من ؟؟؟؟
چرا اول نیومدم اینجا رو نگاه کنممممممم

الهی بمیرم!
بعد من ...
بعد من..
بعد من ...
زار زار!
حالا اکشالی نداره..
بیا این جایزتو بگیر!

یوسف (اشک های مسیح) جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:06 ب.ظ http://jesustears.persianblog.ir

سلام مونایی..به نظر منم تلاش علت هست اما اون علت اصلی پیدایش نمی تونه باشه..من همیشه برای پیدا کردن این جواب از دید دینی بهش نگاه می کنم..این که ما بعد از اخراج شدن از بهشت زمانی رو برای این که لایق دوباره اون جا بشیم امتحان می شیم..حالا بعد از این علت تازه می رسیم به اون تلاش ها که گفتی..تلاش برای خوب بودن..تلاش برای زندگی خوب داشتن..!بعد از این ها باز می رسیم به علت های ثانویه دیگه..به درس و علم و کار و سرگرمی که این ها هم اگه خوب باشه همراه با موفقیت می تونه یه عمر و ثمره خوب همراه با پاداش داشته باشه و به این تبعید و گاهی وقت گذرونی های بی برنامه ای که می گی پایان بده!!..این پ.ن هات منو کشته..می شد پ.ن نذاری..همه این ها در مجموع یک پ.ن هم نمی شد!!

سلام..
اهم .. اهم :دی
منم می خواستم غیر منطق دینی بهش نگاه کنم.وگرنه خوشبختانه این مسئله توی دین ما جوابهای خیلی خوبی داره.
درسته...
حالا من میگم این وقت گذرونی ها آیا میشه که اصلا اصلا نباشه؟
فکر می کنم این وقت گذرونی اگه توی برنامه های ما نباشه انگار یه چیزی کم داریم.
:دی
خب دیگه!
گفتم که ... اولین بار بود پ.ن می ذاشتم
ذوق مرگ شده بودم!
:دی :دی :دی

نگین جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:10 ب.ظ

خوب خوب
میرسیم به پستتتتت

من روی مثال خودت حرف میزنم
تو دانشگاه رو مثال زدی
همه درس میخونن ... کنکور میدن .. میرن دانشگاه اونایی هم نیمرن باز میخونن
هدف همه شده دانشگاه
چرا واقعا همه اینکارو میخوان انجام بدن ؟
چون توی جامعه تعری شده است که همه باید درس بخونن
هیچوقت تا حالا نشده یه هدف دیگه داشته باشه
که من نمیخوام درس بخونم
اگرم بوده ... کم ...
اکثرا از اینکه بر خلاف چیزی که توی جامعه جا افتاده رفتار کنن میترسن
از ترد شدن میترسن
اگه ما یاد میگفرتیم که نترسیدم
و بعد از اون یاد میگرفتیم که به خودمون اهمیت بدیم
به این فرصتی که واسه زندگی داریم
اون موقع فقط خودمون بودیم و اهداف خودمون
نه جامعه و اهداف جا افتاده ... و رفتار مطابق میل جامعه ..

هدف به نظر من اون چیزیه که یه آدم بعد از تکامل عقلی ... با بررسی های زیاد بهش پی میبره
و اونو انتخاب میکنه ... البته اگه آخر این هدف درست باشه !!
تلاش برای این هدف میتونه کم باشه میتونه زیاد
اگه یکی بترسه از حرف و ترد شدن :
اگه هدفش مطاب جامعه و دیگران باشه براش خیلی تلاش میکنه
ولی اگه نباشه وسط راه ولش میکنه و خودشو میسپره به سیل جامعه !!
اما اگه یکی نترسه و خودش مهم باشه و هدفش :
باز اگه هدفش با جامعه یکی باشه که هیچی
اگه نباشه ... اون تلاش میکنه به هیچی هم اهمیت نمیده
اون تلاش لذتش و ارزشش ۱۰۰ برابره !!

آدم باید تلاش کنه در خلاف جهت آب حرکت کنه
وگرنه در جهت آب حرکت کردن کار هر کسیه !!

هوارتا بوسسسسسسسسسسسس


سلام نگین جان
حرفات حقه..
ولی ببین فکر نمی کنی اگه یه هدف تعریف بشه برای موانعش میشه چاره اندیشی کرد.
به نظر من در عین حال که بد نیست تعریف شده باشه بد هم نیست که هدفهای جدیدی برای ما ایجاد بشه..
شاید هم واقعا عالی میشه...
آره..
کدوم از ما هستیم که از ترد شدن نمی ترسیم؟
این مساله برای همه هست.
میدونی فرق بین حرف من و تو اینه که تو نمی خوای در جهت آب حرکت کنی ولی من فکر می کنم که افراد هر قدر هم که هدفهای یکسان داشته باشن ولی همون تفاوت نگاهشون به هدف باعث میشه نتایج متفاوتی بگیرن.
باهات موافقم!
آره دیگه مشکل همین ول کردن هدفه!
و البته سر در گمی!!!
دقیقا به نظر من این کار فرد ارزشش هزار برابره چون واقعا تمرکز و دقت می خواد.
درسته.منم دوست دارم ارزش کارم زیاد بشه و این واقعا افتخاره!
ممنونم که با دقت جواب دادی
خیلی استفاده کردم!
مرسییییییییییییییییییی
هوارتا خیلی زیاده نه؟
پس هوار هوارتا بووووووووووووس
:دی

لیلا جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:23 ب.ظ

الهییییی
سلام
همچنین همچنین همچنین
:دی

[ بدون نام ] جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:52 ب.ظ

خوشبختی اساس و هدف غایی زندگی هست، این جمله از بریزن هست. آرتور بریزن میگه: مردم در این که خوشبختی اساس زندگی است اختلافی ندارند ، ولی این که از چه راهی به آن برسند ، اصلاً توافق ندارند.

اینکه خوشبختی و سعادت و لذت بردن از زندگی یک هدف اصلی هست، ما نباید در آن شک داشته باشیم و کلی و مبهم نیست این جمله .
مشکل اصلی ما در این هست که در راه های رسیدن به اون خوشبختی اختلاف داریم و حتی بعضی از مواقع در اندرونی روح و افکار خود نیز به شک و دو دلی میرسیم که من نوعی واقعن از چه راه میتونم به موفقیت برسم؟!

آیا آموختن موسیقی میتونه به من کمک کنه تا به موفقیت برسم؟!...
آیا رفتن به رشته پزشکی و کلن دانشگاه تضمین کننده ی موفقیت من هست؟!
و یا اینکه به بازار کار برم و بیشتر از درس به ازدواج فکر کنم؟!
و یا راه و روش های دیگر

به نظر من هدف قبل از آفرینش انسان و حتی قبل از به وجود آمدن کائنات مشخص شده و انسان باید به روش ها و یا تاکتیک رسیدن به اون هدف فکر کنه .

سلام
ممنون از اطلاعاتی که دادید.
خیلی عالی بود.

سارا شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:26 ق.ظ

ممنون مونی جونم....من سیستمم قاطی شده.بعد از تو می آپم...با این آپت من رو از خطر ۱۰۰٪ مرگ نجات دادی...آخه رفقا کمر به قتل من بسسته بودند=))

سلام سارا جووون
اشکالی نداره عزیزم
واقعا؟ یهنی اینقدر سنگدلن؟؟
من می ترسم.
کمککککک
:دی :دی

سارا شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:30 ق.ظ

مرجان و موشی و رضا و سلی و سروی و نیلی و عادل و امین و همه کجایین بابااااااااااااااااا؟!!!

آی گل گفتی
از طرف منم ازین عصبانیا بزن!
اصلا معلوم هست کجایید.
من از دستتون ناراحتم.
تا سه می شمرم اگه اومدید که اومدید اگه نیومدید .
آییی نفس کششششش

[ بدون نام ] شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:29 ب.ظ

سلام مونایی
همیشه بعد از کلی فکر کردن آخرش میرسم به خدا و همه چی پوچه بدون اون
اما در مورد حرف نگین موافقم باهاش ولی خلاف جهت رو نه
باید تو مسیر آب درست پیش بری و خلاف جهت فقط انرژیتو از بین میبره
سارا هی من اینجام

سلام عزیزم
کاملا درسته ..
منم همین نظرو داشتم.
چرا اسماتون یادتون میره!!!!

:دی به توان 5

آقا موشه شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:51 ب.ظ

سلام مونا جون خوفییییییییییییییی؟؟
میسی از آپت میخونم میااااااام دباره

سارااااااااااااااااااااااااا
من اینجام کامنتامو تو پست قبلی نخوند ی

سارا ۳روز حق بشهارو بالا کشیدی :دی آپ نکردی حالا رای بگیر ببین میتونی آپ کنی بعد مونا یا میمونی واسه دور بعد

به منچه من قبل از شروع دوره گفتم که هرکی نتونست آپ کنه باید ۲روز قبل از آپ کردنش بگه تا بعدی آپ کنه وگرنه سه روزش همینطوری بدونه پست میمونه اونم دیگه حق نداره تا دور بعدی آپ کنه چون ۳۳روزش سر جاش بود

سلام موشی
خوفمم .تو خووفی؟
خواهش مکنم!
موشی گیر می دهد!!!
موشی تو که مرهبون بودی!
چه سنگدلللل !!!
:دی
سارا جوون بیا بریم یه پیشی واسش پیدا کنیم که حسابشو برسه!
:دی :دی

سلی شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:56 ب.ظ

سلام !
خوب آره راس میگی !
جالبه !
این سوال برا منم پیش اومده !
ولی خوب ..

سلام سلی
خوبی سلی؟
پس به سلامتی کچل نمیشم.
آخخخخخخ جوووون
ولی خوب؟؟؟

سارا شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:08 ب.ظ

موشی مادربوردم سوخت بود میگی پیکار میکردم؟
اگه بچه ها موافقط کنن آپ میکنم نکنن هم که نمیکنم.

سارا به اعصاب خودت مسلط باش.
این قرصای من پیش داداش امین مونده! :دیی
وگرنه بهت میدادم...

بنفشه شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:18 ب.ظ

سلام مونایی جونم

خوبی؟

حضور ما در این عالم دلیلش اینه که به قد کفایت زجر بکشیم و بعدم بریم اون دنیا بریم تو جهندم که چرا ال کردیم و بل کردیم


حالا ولی بی شوخی:

مشکل جواب داده نشدن سئوالهای ما اینه که ما ها فقط کلمات و بعد جملات رو میسازیم
اما هیچ معنا و مفهومی براش قائل نیستیم
درد هم همینه و بس



پ.ن نوشتنت مبارک نینی

سلام بنفشه خانومی گل
خوبم.تو خوبی؟ ننه آمنه خوفه؟
هاا ! اینم حرفیه!
دقیقا!
باهات بالای 100 درصد موافقم!
پ.ن : مسی ( همون مرسی سابق!!)

فرزاد شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:24 ب.ظ http://petti.blogsky.com

وجود ما توی این جهان معلول عشق بازی 2 جنس مخالفه.. همین !!

فرزاد!
تو مثل اینکه دلت کتک می خواد!
حملهههههه
اما بی شوخی تو هم قرصای منو بخور!
خیلی باحاله :دی

مرجان شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:20 ب.ظ

قبل از هر چیزی لازمه بدونم چرا مونا به جای سارا آپ کرده ؟ مونا باید تقاص پس بدی ! دو روز فلک میشی بعد توی انباری خونه ما باید دو روز زندونیت کنیم بدون آب و غذا هوا شاید مردی قصدمون این نیس که بکشیمت واسه همین جریمه سنگین برات نتراشیدیم

سلام مونایی
صب کن تو رو خدا اول اون آمپولو بذار کنار که گیگیلی غشمرگ شد

بعدشم من میدونم از کجا اومدیم و به کجا میریم ما از توی شیکمه مامانمون اومدیمو بعدش میریم سینه کش قبرستونو لالا ولی خداییش ترسناکه ...

موضوعه پست تو هم تقریبا ادامه پست نگین بود ... و باید بگم اگه هدفی داری باید اول بسنجی ببینی چه نفعی واسه خودت داره و چه سودی واسه دیگرون .. ضررش چقده نفعش چقدره ... چه تاوونی باید بابتش بپردازی و آیا ارزششو داره که عمر و وقتتو براش تلف کنی یا نه .. اونوخ براش مبارزه کن

قربونت برم مونایی

سلام بر مرجان مرجانهای دریایی!
( عجب !)
اوه مرجان جوون یاد موشی ننداز.
سارای بنده خدا سیستمش قاطی کرده بود من به جاش آپ کردم.
تازه سنگین نیست؟؟ هییی خدا ! نجاتم بدین!
شاید ... خب شاید !
سلام علیکم :دی
نه مرجان جوون
با این تهدیدایی که کردی آمپول تنها راه دفاعه! :دی
حالا بگو .. یه کاریش می کنم.
( فکر کنم نصفه این ملت منو سرنگ می بینن! :دی)
راست میگی؟ به این جنبش توجه نکرده بودم!!!!
:دی
آره. گفتم که!
چه قدر شخته!
مبارزه!
مرسی ملجان جووون

سارا یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:05 ق.ظ

مرجان کجا بودی که نبودی اصلا؟ :دی ؛)بیتر(

ساراااااا
مرجان الان می کشدت!
با گیگیلی یه لشکر درست کرده
:دی

سارا یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:06 ب.ظ

چرا هیشکی نیست؟

این اون خونه ایه که قرار بود همیشه پابرجا باشه؟

والا !
راست میگه
:((((

سارا یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:12 ب.ظ

من سیستمم همچنان به فناست....به نوبت آپ کنین تا درس بشه آخر دوره یه آپ توپ واسه در و دیوار خونمون بکنم

باریکلا!

مرجان به موشیه کله گنده یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:26 ب.ظ

موشیه ورپریده معلومه کجایی بی تربیت ؟

من موشی میخوام
میخوام به موشی پنیر سمی بدم بکشمش

مرجان به سالا و سحلی یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:29 ب.ظ

روز سه شنبه یه کدوم از شما کته کله ها باید وبلاگو آپ کنین ... اعتراض هم وارد نیست

مونا یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:40 ب.ظ

کتکله ها ی عزیز
آپ نمودیم
قدم رنجه فرمایید.
در ضمن:
این جوری می خواین کامنتدونی رو بترکونید؟

مونا یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:41 ب.ظ http://myblueweb.blogsky.com

آدرسم رو هم گذاشتم.

سارا یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:50 ب.ظ

من با رسیستم دزدی بالام=))

سلی باید خودت زحمتش رو بکشی.

مرجان یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:33 ب.ظ

مونایی غصه نخور ! ایشاا... منو گیگیلی زنده باشیم دوتایی کامنتدونیتو میترکونیم

گیگیلی بدو

هیییییییییییییییییییییی

یهههههههههههههههههههههه

مرجان به رضا مشتاق یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:39 ب.ظ

معلوم هست تو کدوم گوری رفتی ؟ همه بچه ها رو ول کردی به امون خدا نمیگی موشی و یوسف از راه بدر میشن مثل خودت ؟

الفراررررررررررررر

بچه ها من میگم رضا دوماد شده که نمیاد

مرگه من جمله بالایی رو گیگیلی نوشت

الفرار تررررررررررررر

مرجان یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:40 ب.ظ

کسی از نیلو غرغرو و سمیرای بینوا خبر مبری نداره ؟

نیلوی گیس بریده داری چی آتیشی میسوزونی ها ؟ ها ؟ ها ؟ ها ؟

مرجان به ندایی یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:41 ب.ظ

من ندا خانومی میخوام

داداش امین و رضا مشتاق و نیلو هم میخوام

[ بدون نام ] شنبه 11 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 06:56 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد