« خونــه مـــا »

آسمان ضمیر انسان است و خانه ی ما سرای دلها

« خونــه مـــا »

آسمان ضمیر انسان است و خانه ی ما سرای دلها

من حضرت عشق ملقب به ر و ز ب ه


جهان است شادان به اندیشهء نیک 
 از اندیشهء نیک است گفتار نیک
چون اندیشه و گفتار تو نیک شد
 نیاید ز تو جز به کردار نیک.. . .
(این وسط دیدم هر کی می رسه واسه دینش تبلیغ می کنه! منم از دینم گفتم)

سلام سلام دویست تا سلام   

اولین پست من هم مثل همه ی این ملت بیکار! شجره نامه ست  

من حضرت عشق هستم٬ یعنی همون روزبه هستم که شدم حضرت عشق٬ تا به امروز (یعنی ۱۹ فروردین ۱۳۸۶) ۱۸ سال و  ۲۴۳ روز سن دارم! ( حالا ماشین حسابت رو بردار ببین متولد چه ماهی و چه روزی هستم)

زرتشتی هستم.. . . (هیس دیوار موش داره٬ موشم گوش داره...هاااا )

تو خونه هم که فقط خودم هستم و خودم و بابا و مامان.:lol:

اگه وزارت علوم و تحقیقات هم بهمون لطف کنه مهندس شدیم رفت با کلی تغییر رشته از مکانیک و برق بالاخره یه مهندسی شیمی دانشگاه ملی(دولتی) ناکجاآباد شدیم ( این ناکجاآباد و تغییر رشته من هم ماجراها داره هااا)

تو دبیرستان همه بهم می گفتن بابابزرگ:quizzical: ( هرکی مشکلی داشت از درسی و روحی و جسمی و جنسی gerye می یومد به من می گفت٬ آخر هم نفهمیدم که چرا من؟)

خدا رو شکر آرزو به دل نمردیم [***** و سال اول دانشگاه قبول شدیم٬ تو دانشکده که بهم میگن اخمو gerye تو کلاس هم بهم میگن درویش  !!!!

عاشق فیلم٬ موسیقی و شعر هستم.
فیلم زیاد می بینم یعنی خیلی خیلی زیاد فیلم می بینم (فیلمای رومن پلانسکی٬ استیون اسپیلبرگ٬ برناندو برتولوچی) عاشق بازی آلپاچینو٬ مارلین براندو٬ تام هنکس و نیکول کیدمن هستم.
عاشق صدای استاد شجریان٬ فریدون فروغی و امید هستم
با نوشته ها و داستان های استاد صادق هدایت٬ با تلنگور های استاد شاملو! ٬ با عشق فروغ٬ با دو بیتی های سرشار از چک و چونه ی  حضرت خیام هم زندگی می کنم.. . .

این مدت همه آلات موسیقی رو دست کاری کردم! از ویالون گرفته تا گیتار و پیانو! صد البته که هیچ صدایی تو گوشم از صدای پیانو به آذین تر نیست!

آدم فوق العاده احساسی٬ رُ ک٬ زود رنج٬ اخمو٬ گرفته٬ و البته تنها هستم.. عاشق تنهایی.

تقریبا به زبان انگلیسی مسلط هستم٬ فرانسوی رو هم خوب می فهمم اما عاشق زبان اسپانیای هستم

اتاق و سالنامه ۱۳۸۶٬۱۳۸۵٬۱۳۸۴٬۱۳۸۳ و حالا سالنامه ۱۳۸۷ خودم رو دوست می دارم

سال ۱۳۸۶ بهترین و بدترین سال زندگیم بود!
شکست عشقی نداشتم٬ اما خیانت عشقی داشتم  

از اینکه شبای جمعه از خونه بزنم بیرون و اونجایی که دوست دارم رو٬ پیاده طی کنم لذت می برم

طاقت حرف زور رو ندارم و از هیچ کس جز خدا و بابام نمی ترسم

از این همه بدبختی و فلاکت که حکومت بر سر ملت در میاره خوشحالم!!! () چون بر این عقیده هستم که باید خیلی بدتر از اینها سر ماها بیاد تا بفهمیم که با آیندمون چی کار کردیم و کشورمون رو دست کی ها سپردیم.

آدم خود جوشی هستم٬ وقتی می خوام کار بزرگی بکنم دوست دارم همه رو تو اون سهیم کنم مثل همین چند روز پیش با چندی از دوستای دیواریم!! دست به کار شدیم تا چاره ای برای این همه بدبختی که سرمون می یارن بکنیم!

مثل بازی استقلال-پرسپولیس که شده بود زمین سبز تبلیغات ج.اسلامی آ.خ.و.ن.د ها:

۱۳۸۷ سال نو آوری و شکوفایی - استقلال آزادی ج.اسلامی() - ما ایستاده ایم! (نه جون خودت بیا بلند شو) - ما تا آخر ایستاده ایم (شما که از همون اول نشسته بودین)
و نوروزتان پیروز !!!!!!!!!.. . .

در پایان هم بگم که:
خیلی ۹کریم  و آرزوهای قشنگ قشنگ برای ۱۳۸۷ همتون می کنم

در ضمن تو این جامعه ی مجازی دوستای بسیار خوبی دارم.. . .


پ.ن ۱ :
بچه ها می خواستم نظرتون رو درباره ی یه گفتمان دسته جمعی بدونم؟ اگه مقدور باشه تو یاهو کنفرانس ؟؟ جالب میشه هااا ؟؟(عجب ایده هایی می دم من )

پ.ن۲:
من هم پر حرف هستم هم یه جغد پیر   

پ.ن۳:
حرفای زیادی تو گلوم می شکنه !!

پ.ن۴:
بدون شرح.. . . .

نظرات 102 + ارسال نظر
فرزاد دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:35 ق.ظ http://petti.blogsky.com

اول می شویم !

ظاهرا !!

ندا دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:39 ق.ظ

سلام عرض شدجناب اقای احساسی
و رک و زود رنج و اخمو و عاشق تنهایی
خوبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من که همه ی اینارو میدونستم
روزبه جدی جدی از بابات میترسی؟
منم برات عین بچه ها آرزو های قشنگ قشنگ دارم نی نی کوچولو
فعلا

ما هم سلام می کنیم !
اینجا جای نظر دادنه نه کپی کردن پست نوشته
آره خیلی ازش می ترسم
ترس داره به خدا :دی
حیف که اینجا یه مکان عمومی هست وگرنه حالیت می کردم نی نی...
فعلنااا.. .

فرزاد دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:45 ق.ظ

حق من که نیست !

یعنی نذاشتم و نمی ذارم که با من هم !

:-؟

فرزاد دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:48 ق.ظ

خدا ترس نداره...

اصطلاحه عزیزم :دی

ندا دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:49 ق.ظ

راستی این عکی منو یاد این شعر انداخت
نیدونم چرا

تا روح بشر به چنگ زر ، زندانیست
شاگردی مرگ پیشه ای انسانی است
جان از ته دل ،‌ طالب مرگ است ... دریغ
درهیچ کجا ‌برای مردن جا نیست ؟
ـــــــــ
تااااا دوباره

این عکس آدم رو یاد خیلی چیزا می ندازه.. . .
منو که یاد ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ می ندازه
:دی
لطف کردی جیگر طلا !

ندا دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:03 ب.ظ

کسی بی شک به گلدانهای خشک قلب ما آبی نخواهد داد.
کسی هرگز کنار کوچه های شهر ما نرگس نخواهد کاشت.
کسی دیگر کبوترهای زیبا را به اوج آسمان دعوت نخواهد کرد.
دل از افسانه ها بر کن .
کسی هرگز نمی آید .
مکن دل خوش به هر باریکه راه خالی مهجور
مبین هر کهنه چرمی را درفش کاوه رنجور
دل از اسطوره ها بر کن .
و بتهای حریم ذهن را با تیشه اندیشه ات بشکن .
تو خود اسطوره خواهی شد .
اگر باور کنی خود را

من یقین دارم که برگ کاین چنین خود را رها کرده ست
در آغوش باد فارغ است از یاد مرگ! لا جرم چندان که در تشویش ازین بیداد نیست:
پای تا سر زندگی است!
آدمی هم مثل برگ می تواند زیست بی تشویش مرگ گرندارد همچو او آغوش مهر باد را می تواند یافت لطف:
هرچه باداباد را !

jesus دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:39 ب.ظ http://jesustears.persianblog.ir

سلام سلام سلام..سلام بر حضرت عشقولانه..
آهان..دخترا به صف بشن ای کی ای کی بیان بخونن و بپسندن!!..
می گم چیزایی که گفتی ردخور نداره پسر..حتما یه دخمل که نه صدتا دخمل گیرت میاد!
چه جالب پس زرتشتی هستی!..چه فرق با اسلام داره اون وخ؟!
منم حساسم و به قول خودت فوق العاده احساساتی..این رک بودن هم خوفه..هر چنذ خیلی ها بهش عادت ندارن اما با این مردم باید رک و بی تعارف بود!!
منم تنهاییو دوس دارم..اما می دونم هر کی بگه عاشق تنهایی هستم تا آخر عمر و تنهاییمو با هیچی عوض نمی کنم و فلان و از این جور حرفا باور نمی کنم!..چون نهایت همه به یکی می رسیم..و وقتی به اون نیمه گمشده رسیدیم تازه می فهمیم چقد در اشتباه بودیم و الکی دلمونو به تنهایی خوش کرده بودیم!!!
به نظرم شکست عشقی وجود نداره..هر شکست می تونه یه آغاز و حتی تجربه ای برای عشق بعدی باشه..هیچ چیز هم بدتر از خیانت عشقی نیست..
پس شبای جمعه می ری پیاده روی و.......!اما حال میده پیاده روی ها..مخصوصا تو هوای بارونی!
بابا آلپاچینوووووووووو!
..زبان خیلی این روزا به درد می خوره..چطور مسلط شدی بهش؟!..دیس ایس ا بلک بورد این د زوو!!
منم از سازها ویلون دوس دارم هر چند هیشوخ نشد یاد بگیرم..اما لااقل خوشحالم که وقتی می گوشمش بهم حس خوبی می ده!!
اون تغییر رشته و پاپی بزرگ بودن هم جالب بود..از این جهت که کمک خیر به ملت می کردی!
آهاااای دوستان عزیز مشکلات روحی و جسمی و جنسی خود را به لوزبه بسپارید!!
از خدا که باید ترسید..البته نه اون ترسی که بعضی ها فک می کنن..یه احترام و دوست داشتن در عن حفظ کردن اخلاق و آداب..اما چرا از بابات می ترسی؟!
امیدوارم همه سال هات خوب باشه..زندگی همینه..یک سال با اتفاقای خوب و بد..
دیگه اینجوریا..
راستی این عکس پایین و بدون شرح خیلی باحال بید!..خب واقعیته دیگه..جومبولی ایسلامی ایلان کوجا و آزادی کوجا!!!..خداییش حیف اسلام واقعی که با این آخوندا خراب شد!!

پ.ن:دوستان به نام جدید من عادت کنن!! jesus (یوسف)
پ.ن: آقا ما بریم که درس و دانشگاه شروع شد..(همچنین قابل توجه بنفشه جون و اون پروژه حیاتی!!)

۳۰۰ تا سلام آقا !
تو خوبی اسم جدید !!
خوبه.. می ترسم فردا یکی بیاد بگه یوسف مُرد !! دیگه اون بدتر یعنی بهتر دیگه نمی بینیمت اینجا :دی
آره یه چیزایی می گن بچه ها :دی
زرتشتی هستم..
اما باز هم به نظرم دینم کامل نیست ! ولی هر چی باشه از اسلامتون کامل تره.. .
جون من بی خیال بشیم که کلی دعوا با گیلاسی و موشی کردم رو این اسلامتون.. :/
من عاشق تنهایی هستم چون با اون زندگی کردم یه جورایی عادت نشده واسم بلکه دارم ازش لذت می برم و دوست هم ندارم دیگه به هیچ قیمتی کسی رو وارد این تنهاییم کنمممممممممم
(عصبانی)
خیانت عشقی منظورم اون طرف بود نه من :دی
تو و این بنفشه چه سرری دارین هااااا :؟
(مشکوک)
می بینمت آقای جدید !

لیلا دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:57 ب.ظ

سلام روزبهیییی خوبی حالتو نمی پرسما می گم خوبی.به نضرم نه من نمی تونم زیاد نضر بدم چون تو فقط خودتی اما اگه با هم تو این خونه هستیم تو تنها نیستی و تنهایی زیادم خوب نیست تنهایی برای کسی خوبه که تو زندگی خیلی راه رفته خسته شده اما تو هنوز راهی نرفتی !!!!!اما یه چیزی اسمت خیلی قشنگهههههههه

سلام خانومی :)
تو خوبی ؟
منم ای میگذره...
منم کلی راه رفتم دیگه !!
از وقتی که یادم میاد همیشه پیاده از مدرسه تا خونه راه می رفتم..
:دی
این همه راه تو این ۱۲ سال تحصیل کم بوده ؟؟
حالا هم از دانشگاه تا خونه پیاده می رم :دی
نظره لطفته :)
قابل نداره اسمم :دی

خرموشناز دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 02:02 ب.ظ

سلام داداش روزبهییییی

علیک خانم :دی

سلی به jesus دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 03:09 ب.ظ

سلام یوسف جان...

خوب منم که نگفتم شوخی نکنین..
ولی نظر من برعکس نظرات توئه و اینه که حالا که اینجا افراد زیادتری هستیم و دارای عقاید متفاوت مثلا همین روزبه خودمون که زرتشتی یه و ما مسلمون (آره جون خودمون) بهتر میشه تبادل نظر کردولی تو وبلاگ های شخصی فقط نظر خودمون گفته میشه البته نظرات بقیه هم هست ولی تو یه گروه فرق فوکوله داداش..مگه نه؟؟ همین
شوخی هم سر جای خودش.ٌ!همون به جای خودش..نه اینکه فقط شوخی شوخی
اینجوری که فقط خود خودمونیم که!)این که آخر جز لهجه شمالیه:دی)هیچ مخاطب جدیدی پیدا نمی کنیم و وبلاگمونم تازه معروف نمی شه..و نمی تونیم پله های ترقی رو طی بکشیم ببخشید طی بکنیم..
مخاطب پیدا نمی کنیم که هیچی داریم کم کم خودمونم از خونه مون دلزده میشیم...
حرف من این بود داداش..
اصن من میرم گریه می کنم :دی
اصن تخصیر منه که از بس فضولم...:دی
اصن ...!اصن !!ا۱ن..!!مامااااااااااااااااااااااااااان
اصن به من چه؟
اهه !!!

خانموی اینکه اصن به من ربط نداره ولی قسمته ربطشو من می گم
همون طور که قبلا هم بهت گفتم خانم من باهات موافقم دوست دارم یه گفتمانی بذاریم واسه هم چطوره ؟؟
همگی با هم :؟

سلی دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 03:20 ب.ظ

و اما روزبه خان که فک کنم یه دو سه هفته ایی که افتخار آشنایی باهاشونو پیدا ککردم...خوب خوبی جانم؟(آخر کلاس)
چه جالب زرتشتی هستی؟؟؟
یعنی چه جوریاس اون وخ؟کاش یه کم در مورد دینت بیشتر میگفتی..فک کنم جالب باشه:دی
خوب حضرت عشق جون!
واقعا تو ۱۸ سالته؟؟؟
واااااااااا
چرا من فک می کردم تو ۲۷و دیگه داری:دی:دی
واسه چی درویش؟:دی :دی:دی
شنیدم تو دانشگاه برا همه اسم میذارن
اخمو؟؟مگه اخم میکنی؟
حتما کلاسم میذاری؟ایشش..:دی
منم نیکول رو خیلی دوس دارم و بازی های قشنگشو..!
بیشتر شعر های فروغو از حفظم..شاملو هم قشنگه...
خیامو ولی نه..!با روحیاتم نمی خونه...
خوش به حالت که همهی آْات!!موسیقی و امتحا کردی
من که خیلی موسیقی دوس دارم ولی هنوز فرصت امتحان کردن هیچ کدومشونو نداشتم)البته رو میز کلاسمون برا رقصیدن بچه ها خیلی قشنگ میزنم..تقریبا استادشونم :دی :دی)
اسپانیایی؟؟وای زبونشون چه نازه..من ۲تا فیلم اسپانیایی دارم :دی جالب اینجاس اسماشونو هم نمی دونم :دی

اون تیکه سیاهه پررنگه رو هستم باهات خفن!!!:دی
جغد پیر؟؟؟واسه چی؟؟؟


عکست خیلی جالب بود و با مفهوم...
واقعا مصداق داره:دی
البته این بالایی ها هستن که جمهوری ا س ل ا م ی رو به گند کشوندن:دیبه ما چه؟اوف:دی

منم آرزومند آیزوهای قشنگ هستم(وای چه میکنه سلی؟!؟!؟:دی)
بدرود دوست من..

اوهممم
حتما از دینم براتون می نویسم :)
اگه لینکهای وب لاگم رو می دیدی این حرفو نمی زدی عزیزم
نه بابا تازه ۱۸ سالمه
کو تا ۲۷
:دی
آره من همیشه تو جمع اخمم تو همه !! یعنی چشام تو همه :دی
بد اخلاقم !
منم نیکول جون رو دوست می دارم
مخصوصا تو The Hours
دیگه ما اینیم دیگه :)
من که هر چی ترانه ی اسپانیای گوش می دم بیشتر ازش لذت می برم
منم باهاتم اون تیکه ی سیاهه :دی
جغد پیرم؟ واسه اینکه شب ها کلا بیدارم.. . .
روز و شبت خوش :دی

مرجان دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 05:45 ب.ظ

به به ! روزبه عزیز و گل و گلاب و خلاصه روزبه خان خان خودم :-پی

نمیدونستم زرتشتی باشی ولی از مرامت معلوم بود حداقل مسلمون نیستی ((= بابا با مرااااام یه مدت بود علاقمند شده بوده بودم سخنان زرتشت رو بخونم اتفاقا یکی از دوستان مجازی چندتا فایل برام ایمیل کرد ! چقدر ساده و روون نوشته شده بود .. لذذذذت بردم .. تعریف زرتشتی ها رو خیلی شنیدم اینکه آدمای بسیار تمیز و مدبری هستن :)))) تمیزترین و البته پولدارترین مردم خاور میانه همون ایرونی های زرتشتی هستن :)))))) جدا که خوشبختم از آشنایی باهات روزبه مامانی :-پی

بهت میاد مثل پدربزرگ ها باشی :دییییی یعنی از روی نوشته هات معلومه پسره عاقلی هستی !! :) کوشولوی حساااااااس توی چندتا مورد مثل منو گیگیلی هستی :

۱- فرانسه بلدی ؟ بزن قدش
۲- گیتار میزنی ؟ اما فکر میکنی پیانو از هر سازی قشنگتره ؟ بزن قدشش

۳- رک و زودرنجی ؟ اینم بزن قدششش

عکست هم خیلی خنده دار بود .. واقعا که !!!!!

سا مو لیک !
تو لطف داری خان خان
به قول بابام ما دارای پاستوریزه ترین دین دنیا هستیم :دی :)
.. . .
(بقیه رو هم سانسور کنم بهتره٬ آخه من تنها بین این همه مسلمون )
آره مثل دکتر آذین شهسوار سوپروایزور ناساست !!!!!
(نیرو هوایی آمریکا) این یکی از پولدارترین هاست
خیلی آدم خوبی هست
یزدیه.. .
چه بزرگم کردی تو :دی
۱- اوهمم
۲- دقیقا
۳- دیه دیگه

کجاش خنده دار بوداااااا
تو همیشه باید رو زبونی حرف بزنی
یکمم فکر کن خانوم !!!!

مرجان به لیلا جونم دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 05:51 ب.ظ

سلام خلموشی قربونت برم خوبی ؟ رفتی ایرانگردی سام رو پیدا نکردی ؟ الهییییییییییی

:-؟
به من چه :دی

بنفشه دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 06:25 ب.ظ

گویا ما اگر 100000000000000000000 یال هم گم و گور بشیم کسی نیس دنبالمون بگرده نه؟
مرامتون منو چل کرده
چیششششششششششششششش


روزبه جونم
خوشحالیده شدم از آشناییتون
اومدم بگم خوشحالیده شدم نگی دخمله نازه بی تربیتی بود



بوسسسسسسسسس
یوسف نگران نباش بهت میرسونم
به خدا رفتم پیش دختره دوباره نبودش
من هر روز دارم زنگ میزنم میگه مسافرته
قول دادم بهت برسونم میرسونم

منم خوشحال میشم :) :دی
آخی پته ی یوسف رو گذاشتی رو آب
لوش دادی اساسی
اییییییی یوسف :دی

بنفشه به یوسف /// از سوسک سیاه به خرم دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 07:32 ب.ظ

لام و علیکن
بدو بیا یکی دیگه هم برات یافتیدم
اینو برات ایمیل میکنم فایلاشو ببین چطوره

از یکی از دوستام گرفتم

[ بدون نام ] دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 08:07 ب.ظ

نه مرجانی پیدا نکردم کسی نیست برا من سام زال پیدا کنهههههههههههه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

jesus به سلی دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 08:32 ب.ظ

سلام سلی جونی..سلی جونم منم منظور دیگه ای نداشتم..اتفاقا اگه دقت کنی من همیشه اول نظر جدی خودمو در مورد پست ها می دم بعد شوخی رو شروع می کنم..نه که همه اش شوخی و بی توجهی به آپ دوستان..این مشکلی بود که حتی دوستان فوت شده(!) هم باهاش مشکل پیدا کرده بودن..اینه که برای تداوم یا کلا قانون همینه که اول نظر در مورد پست بذاریم بعد بریم سراغ حاشیه ها..
لااقل من که سبکم این بوده!..و اینو قبلا هم گفتیم..
بهرحال ممنون از نظرت..
گیه نگننننننننننننن.. :)

یوسف به بنفشه دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 08:35 ب.ظ

بنفشه جون باشه خیالم راحته..
اما من از تو ای-میلی نداشتم!!

سلی دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 08:47 ب.ظ

اوکی یوسی خان.!
به هر حال من حرفمو زدم بچچه ها.!
خواه پند گیر خواه ملال!اوکی؟:دی

سلی دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 08:52 ب.ظ

یعنی الان تو مهندسی؟

مونا دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:53 ب.ظ

سلام آقای روزبه
یا همون حضرت عشق!!!
حالتون خوبه؟
بیوگرافی جامعی داشتین و جای سوالی باقی نموند.
راجع به احساساتی بودن و زود رنجی هم که تقریبا همه همین طور هستیم.
و تنهایی..
متاسفانه من نمی تونم خیلی تنهایی رو تجربه کنم.
میدونید آدمهایی که فکر بزرگی دارند توی تنهایی بیشتر حال می کنن!!!
ولی خب من ترجیح میدم فعلا موضوع فکر کردن رو برای خودم پیدا کنم و بعد تنهای تنها بهش فکر کنم.البته موضوع برای فکر زیاده ولی من چون خیلی زود به نتیجه میرسم دلم یه موضوعه ناب می خواد!!
و شبهای جمعه!
خیلی دوست داشتم که امکانش بود و می تونستم توی خیابونای یه شهره تمیز با ادمای مهربون و مطمئن راه می رفتم و نفس عمیق می کشیدم!
ولی متاسفانه نمی تونم!
ولی کلا تجربه قشنگیه.
و اینکه منم نقش مادر بزرگ رو در کلاس دارم!!!
به هرحال از آشنایی با شما خوشحال هستیم!!
!امیدوارم موفق و شاداب باشید!

سلام :)
ای میگذرونیم :)
تشکر! شما خوب خوندین نه من خوب نوشتم :دی
تنهایی هم واسه خودش عالمی داره.. . .
فهم و درک می خواد تا بفهمیش‌!!
خوشحالم که تفاهم داریم :دی
خوبه والله
شما هم موفق باشین :)

ر و ز ب ه دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:03 ب.ظ

بچه ها نظرتون رو در مورد یاهو کنفرانس نگفتینااااااااااااااااااااااا

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

گیلاس سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:15 ق.ظ http://monzo.blogsky.com

اوه مای گاد
!!!!
چقدر این داداشمون اینجا رو شیاشی کرده!!!
داداش روزبه جون تو از کی تا حالا پر حرف شدی؟؟؟
نکنه فقط به من که میرسی زبونتو موش می خوره؟؟
خیلی از آشنایی باهات خوشحالم
میگم حالا چرا انقدر اصرار داری اخمو باشی؟؟؟؟ بخند تا دنیا بهت بخنده!!! این یه شعار نیست! بهش اعتقاد دارم!!!
در مورد دینت هم که قبلا شگفت زده شده بودمو کلی حرفیده بودم!!
موسیقی و فرانسه رو هم دوشت نمیدارم!!! مرده این همه تفاهمم!!
تنهایی رو هم معمولا دوست ندارم. دوست دارم همیشه اطرافم شلوغ باشه. حتی رستوران هم که میخوام برم میرم جاهای شلوغ!!!

خیلی ناقلایی
قربونت
بووووس

علیک!
خوفی؟
اینایی که گفتی همه رو که من می دونستم :دی
یعنی خودت گفته بودی بهم..
:دی
قبلنم بهت گفته بودم که من و تو هیچ گونه تفاهمی نداریم با هم :)
رستورانتم می دونم :دی
فعلناااا.. .

گیلاس سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:17 ق.ظ

در مورد جغد بودنت هم بزن قدششش
قربونت

آره..
حالا تو چته که جو گیر می شی ؟؟
تو که حداکثر۱ خوابیدی که :-/
کوشولو...

گیلاس سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:19 ق.ظ

کنفرانس رو هم هستم فقط اگه مردی یه ساعتی قرار بذار که بچه ها بتونن بیان!!!
آره دادا!

حتما :)
حالا بذار بزرگ تر ها بیان وسط :دی
اونا هم نظرشون رو بگن :)

ر و ز ب ه خطاب به کله پوک ها ! سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:46 ق.ظ

تا فعلا برای کنفرانس یک نفر اعلام آمادگی کرده
فقط یک نفر
که با خودم میشیم دو نفر
کجایین شماهااااا

گیلاس سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:11 ق.ظ

دلم میخواد از وسط نصفت کنم روزبههههههههههه

چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه چی گفتم بهت :دی

jesus سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:32 ق.ظ

لوزبه چه انرژیت رفته بالا یهو!! :دی منم کنفرانس رو هستم البته روزای اول هفته چون غیر از اونش خونه نیستم..البته از هفته آینده..منو ادد کن!! :پی

گیلاس جغدی هم که اعلام آمادگی کردن!=))چه از خودگذشته!!..:دی ماشالا همه اش هم اینویزیبل!!!! =))

بنفشه جون موضوع پروژه ها رو هم بده استاد موضوع می خواد.. :)

اینم واسه پیام بازرگانی:

چه عجب !؟ عزیزم چیز دیگه ای لازم نداری ؟؟ تعارف نکنی یه وقت هاااا ؟؟
ساعتشم دیگه خودت بذار تا خودت تنها بری و با خودت بحرفی... :دی
خوبه که ؟

ندا سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:03 ق.ظ

این کنفرانس برنامه ی جالبیه
به شرط اینکه نصف شب نباشه
هر چند این بچه ها یه ایراد کلی دارن اونم اینکه یا تابلوی ورود ممنوع رو سر دره ایدیشون نصبه یا کلهم اینویزی میان بالا
حالا چرا شو نیدونم
اگه روال همین باشه بهتره بی خیال هر برنامه ای بشیم
فعلااااا

دقیقا !
کامنتت شد پاادکس ! متناقض نما...
اولش که میگی خوبه بعدشم که میگی بده
حالا بذار دسته جمعی بینم نظر کل جمع چیه بعد وقتش و ساعتش ؟؟
خوب خانم ؟
ته که کنکورو بی خیال شدی رفتتتتتتتتتتت اینم روش :دی

ندا سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:05 ق.ظ

روزبه یه بار دیگه با این کلمات (.....) مخاطبت باشیم من یکی حالتو میگیرم اساسیییی
گفته باشم

با کدوم کلمات ؟
:(
چرا می زنی تو ؟

آقا موشه سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:06 ب.ظ

هییییییییییییی کته کله کی گفت آپ کنی من هنو برا شهرزادی کامنت نزاشتم آقا قبول نی من اینجارو آتیش میزنم

الفراررررررررررررررررر


می خواستی زودتر از اینا بیای من سر وقت به روز کردم :دی
نیست خیلی خوش قولم :دی

آقا موشه به شهرزاد جون سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:07 ب.ظ

سلام شهرزادی جون خوبی ؟؟
ایول صد ایول بهارو آوردی تو خونمون
از سبک نوشتنت خوشمان آمد خیلی قشنگ نوشتی دمت گرم
دیگه چی میخواستم بگم
آهان وااااااای چه دختر باشخصیتی هستندندندنده =)) بو مو ازدباج موکونندندنده =)))))))))
آبجی گلم خیلی با انرژی نوشتی انشاا... که همیشه همینطور باشی ایول دروغ نمیگی منم بدم میاد یعنی کاری که با دروغ پیش ببرم به دلم نمیچسبه واس همین میگم
قربونت برم
بووووووووس

قابل توجه ی شهرزاد خانم :دی

آقا موشه سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:07 ب.ظ

سلام علیکم روزبه خان
بهتر شدی ؟
ایشششششششش من که عمرا حساب نمیکنم
حالا راس راسی حضرت عشقی آهان یعنی عاشقی ؟ نه میخوای عاشق بشی ؟ هووووم عاشق بودی !!! خوب حضرت عشقی یعنی واسه عشقت از جون مایه گذاشتی دیگه هاااااا

زرتشتی ؟ مینم همون مسیحی دیگه هاااا ؟
پس بگو چقد واسه ولنتاین خرخره منو جویدی
خوشبختم به نظر من دین مهم هست ولی انسانیت مهم تره این همه کتابو احکام پیشینیانو اونی که میپرستیم واسه اینه که آدم باشیم حالا مسلمان یا زرتشتی باشیم آدم نباشیم فایده ای نداره

بابا تک فرزند آهان باقی شوورو زن دار شدن رفتن تو موندیو عشقو حال هاااااااا ؟

بابا مهندس شیمی
روزبه جونه روزی من فهمیدم چرا میگفتن بابا بزرگ ولی نمیگم تو کف بمونی

الان با این توصیفت یاد اون آقاهه افتادم که تو خیابون چیز میخوند چه کلاسیم میزاشت صداشم از تو بلند گو میومد ولی چون من فرکانس صدارو از یک کلومتری تشخیص میدم فهمیدم همه میگفتن چه صدای رسایی داره =))

روزی اصلا بهت نمیاد عاشق باشی بیا یه ذره بحث کنیم :دی تو چی میفهمی از عشششق زبووووووووون

اه چقد عاشقی تو
ایشششش منم همه این شاعرارو دوست دارم فریدون فروغی رو هم دوست دارم
همون من میگم عاشق تنهایی هستی پس عاشق خودت هستی

منم گیتارو دوست دارم وقتی میگیرم دستم میزنم کلی خاطره میاد تو سرم ویالون هم خیلی دوست دارم

این تکراری شده همه میگن سال ۸۶ بدترین بوده
چی ؟ به عشقت خیانت کردی یا عشقت بهت خیانت کرده ؟
دیدی گفتم عاشق نیستی !!!!
همه دوست دارن شب جمعه خونه باشن تو دوست داری بری بیرون :دی

کی حرف زور دوست داره عزیزم نه بابا ترس داره نه خدا جفتشون خیلی مهربونن

این تیکه پررنگ رو موافقم خیلی ظلم شده بهمون

ببین من اینو آخرش تو کله شماها میفهمونم که این حکومت و این جمهوری بویی از اسلام نبرده فقط اسمشو یدک میکشه اسلا جمهوری به نظر من یعنی خرتوخر
ولی اسلام یه چیزی ضد جمهوریه اسلام یعنی آزادی یعنی عدالت یعنی خوبی یعنی آدمیت ولی این جمهوری آخوندی بویی از آدمیت نبردن هدفشونم خراب کردن اسلام هستش
نو آوری و شکوفایی تو سرشون بخوره

ببین این م م لکت ما برای حفظ ن ظام اسلام و آدمیت رو فدا میکنه برای حفظ ن ظام خیلی ها فدا شدن
در مورد عکست هم این جمهوری ما خیلی با آزادی فاصله داره خیلی هم با اسلام فاصله داره
به امید روزی که اسلام واقعی جای گزینن حکومت فاسد اینا بشه ریشه هرچی آ خ و ند گردن کلفتم کنده بشه که آبروی اسلام رو بردن

ماکه از قبل آشنا شدیم اخلاق منم دستت اومده هرکی اولین بار باهام برخورد کنه زنجیده میشه از دستم ولی بهدها میفهمه که بچه خوبیم :دی
اون نفرانسم هستم جونم میره واسه بحث کردن =))

علیک !
این جوری که تو نوشتی منم باید مثل خودت خط به خط برم جلو :پی
این قضیه ی حضرت عشق بسیار مفصله! نه من حضرت عشق هستم نه عاشق ! بلکه این اسم رو یه بنده خدایی گفت بذارم منم گذاشتم :دی
آره زرتشتی ام.. من به تمام عقاید و رسومات دینم پای بندم :)

اینو خودت گفتی ؟؟ پسر خاله ی من هم که طفلی ۱۰ ماهشه هم اینو می دونه انسانیت مهمتر از هر چیزیه حالا می خوای آدم باش یا مسلمون :دی:دی :دی (عجب شاخی زدم من :دی)

نه هیچ کی زن نگرفته :دی یه دونه آبجی داشتم که شوهرش دادیم رفت :دی خودم تنها تو خونه

دیوونه !!

من که نگفتم عاشقم! کی گفته من عاشقم ؟؟؟؟؟؟ هااااا؟؟؟ من فقط دوست دارم با عشق زندگی کنم (چشمولک)

نه عاشق خودم که نیستم.. عاشق مامانم هستم

من که خیانت کار نیستم. .. . . :-؟

من کارهام وارونه ی.. دوست دارم شبای جمعه برم بیرون.. حرفیه ؟؟ کلومی داری ؟؟ سخنی داری ؟؟ اصن به تو مگه ربطی هم داره ؟؟ پاای خودمه اختیارشم مال خودمه !!!

:دی

اما چند پاراگراف آخرت :
بببین من و تو و گیلاسی ۲ ماه پیش هم بحث کوتاهی داشتیم در این مورد دوست ندارم این بحث کش بیاد چون اصلا اینجا نمی شه در موردش حرف زد! باید رو در رو حالیت کنم !!!
من زرتشتی ام اما خودمم می گم دینم کمی و کاستی های زیادی داره اما هر چی باشه و نباهش از اسلام کامل تره و پاک تر...همون طور هم که بهت گفتم اسلام یه جورایی تو خیلی مسائل لنگ می زنه..
کم می یاره..دیگه نمی تونه حتی خودشم تکرار کنه..

آره اسلام واسه مردم ۱۴۰۰ سال پیش خوب بود.. خیلی هم خوب بود..اما الان دیگه تاریخ صرفش تموم شده...
می دونم که الان میگی اگه این طوره هیچ دینی الان دیگه مصرف نداره..
فکر کنم اینم تو می دونی که همه ی دنیا به دین ما میگن پاستوریزه !!
اگه دین من ۲۰۰۰ سال پیش پیدا شده و گفته شده ولی باز هم الانه کاربرد خودشو داره...
اگه بدونی تمام دین ما بر یک محور کار می کنه
عدایت..برابری.. یک دستی
همه تو یک رده قرار دارن حتی حضرت اهورامزدا
اما تو دین شما همیشه یه فاصله ی طبقاتی هست
شما پیامبرتون از مردم جداست...هیچ کسی نمی تونه و حق نداره!!! به اون رده ی اون نزدیک بشه

اسلامی که الان این آ.خ.و.ن.د ها دارن که اصلا هیچ رقم در موردش حرفی نیست من اسلام ۱۴۰۰ سال پیش رو برات گفتم

من خیلی کتاب خوندم در این مورد.. حتی در مورد مسیحیت.. به نظر من٬ دین مسیح از اسلام خیلی کم تره و اسلام ازش کامل تره اما دین مسیح از اسلام پاکیزه تره..
آدم توش احساس راحتی و آزادی و عدالت بیشتری نبست به اسلام داره..

در کل بهت بگم که: اسلام دست و بال آدم رو می بنده و اجازه ی شکوفاییرو به آدم نمی دی.. اینو بهت بگم که تو همیشه یه آق بالاسر داری به اسم امام و پیامبر که هیچ وقت حتی نمی تونی ذره ای به اونها برسی و حتی از اخلاقیات اونها داشته باشی...
اینو بگم که نمی تونی هیچ رقم با آق بالاسری هات تو هیچ زمینه ای مقایسه شی..
یعنی زندگی کن.. ایثار کن.. گذشت کن.. همه کارهای خوب کن..
تا بلکه بری بهشت اسلام !!!!!!!!!!!!!!!!!

جای بحث زیاده آق موشی.. نه من می تونم این جوری تو رو متقاعد کنم و نه تو..
خیلی حرفا واسه گفتم دارم.. . .
اگه ناراحتت کردم معذرت!!! ( خوبه خوبه :دی) منظوری نداشتم
من تو این زمینه خیلی بد انق هستم :دی
می بینمت !!

آقا موشه سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:09 ب.ظ

دلم برا همگی تنگ شده ولی خوب خیلی کار عققب افتاده دارم که تازه سر انداختم باید تمومشون کنم واس همین نیستم

میخواستم آ کنم ولی دارم کم کم به همه سر میزنم

من که دلم اصن برات تنگ نشده :دی
منظورت همون واکس زدن هست دیگه هاااا ؟؟
آخی بمیرم برات.. فصل گرماست و آدما زیادی کفشاشون رو واکس می زنن و کارو بار شماها هم کویته !!!
:دی
وظیفته !! :دی

آقا موشه سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:11 ب.ظ

آقا همه میخوان روزبه رو نصف کنن کی پایست حالشو بگیریم =))))))))
الفرارررررررر

چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟

واسه تو یکی دارم من
جوابت رو دادم مفصل :دی

ر و ز ب ه به ندا سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:13 ب.ظ

با کدوم کلمات خانممممممممم ؟؟؟

سلی سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:16 ب.ظ

منم کنفرانسو هستم ..
فقط یه موقعی باشه منم بتونم بیام..
یعنی حوالی ساعت ۳-۴

متاسفانه من وقتم پره..باید وقت قبلی می گرفتین
:دی
شوخی کردم
حالا اعلام کن..
ببینیم چی میشه
می تونیم بیایم یا نه۱؟:
میسی
بابای

نه بیا و نباش
تعارف نکن دمه در بده بیا تووووو
باشه حالا بذار تا قطعیش کنیم ماااا

سلی سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:16 ب.ظ

موشی روزبه هستین؟؟:دی
الو الو ۱۲۳

آره هستم :دی

سلی سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:18 ب.ظ

زشته حسن !

ندا به روزبه سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:22 ب.ظ

من کنکورو بیخیال شدم؟
نه واقعا بامنی؟
روزبه بامن بودی تو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوب حالا هر چی من که میتونم رتبه اول کنکور ماله خودمه
در ضمن من برنامه ریزی دارم
همه چی به وقتش اقاااااااا

نه عمه ی من بی خیال شده !!
آره با خود خودت بودم !
می بی نمت !!!
جوجه رو اوایل مرداد ماه می شمارن :دی :دی :دی

ر و ز ب ه به موشی سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:43 ب.ظ

موشی جون جوابت رو کامل دادم
برو بخون :دی

ر و ز ب ه سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:00 ب.ظ

همه خوابن ؟؟

آقا موشه سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:13 ب.ظ

ببین میدونی مشکل تو چیه ؟ من بهت میگم
تو اگه عاقل بوده باشی از بحثای منو گیلاس و خودت به این نتیجه میرسیدی :

دین ما میگه عیسی به دین خودش موسی هم به دین خودش
دین ما اجازه نمیده به هیچ دینی توهین کنیم ما پیرو مساوات و برادری هستیم دین ما میگه انسانها میتونن با عقل خودشون راهشونو انتخاب کنن از نظر ما همه ادیان قابل احترام هستن

واسه من مهم نیست که تو چه دینی داری یا دوستام چه دینی دارن همشون قابل احترامن واسه این گفتم آدمیت مهم تره تا دین که حق توهین کردن رو از تو بگیرم وگرنه میدونم پسر خاله ۱۰ ماهه توام میدونه !!!!


من نه از خودم تعریف میکنم نه از دینم فقط کسی که به من و دینم توهین کنه باهاش برخورد میکنم

اگه کامنت منو بخونی یه بار دیگه جواب خودتم بخونی میفهمی !!!!!!

در ضم ما اگه هم بخوایم واسه دینمون تبلیغ بکنیم ترجیح میدیم با رفتارمون به دیگران بفهمونیم آقای همچی کامل زبوووووون

خوب میدونی که من عاشق کل کلم یهو از حرفام ناراحت نشیا (هوق)
ترجیح میدم بحث رو همینجا تمومش کنم

راستی چرا تو با توهین کردن به دین اسلام میخوای بگی دینت کامله ؟!!!!!!!!

یه چیز دیگه دین تو برای من قابل احترامه حاضر نیستم بهش به هیچ وج بی احترامی کنم

تازه ترشم وقتی میتونی درباره چیزی ابراز عقیده کنی که اطلاعات کافی درموردش داشته باشی
آره دادا

طوری حرف می زنم که دیگه تمومش کنیم عزیزم :)
ببین من همون 2 ماه پیش هم بهت گفتم که اصلا قصد توهین نه به اسلام و نه به هیچ کس و هیچ کیشی ندارم
هر که به دین خودش...
موشی ما اهل قسم خوردن نیستیم اما باور کن در اشتباهی..
من اصلا اهل تبلیغ کردن دینم نیستم و هیچ جایی هم نمی گم که زرتشتی هستم اگه توجه کنی حتی تو وب لاگم هم نمی گم چونکه آشنا از دوستام زیاد می یان اونجا دوست ندارم کسی بفهمه اما شماها فرق دارین
نمی خوام از دینم بگم اما باورت نمی شه تا حالا 2 نفر از کسانی که باهام رابطه داشتن دینشون رو عوض کردند و از اسلام اومدن به دین من...
که یکیشون متاسفانه مشکلی براش پیش اومد و الان زندانه..
باور کن اگه من و تو حتی 2 ساعت با هم حرف بزنیم متقاعدت می کن که در اشتباهی
قسم نمی خورم اما از تو بیشتر از اسلام می دونم !!!!!!!
اسلام هم مزایای بسیاری داره اما معایبش بیشتر به چشم می یان
دین ماهم معایب بسیرای داره اما راحت تر از اسلام میشه ازشون چشم پوشی کرد
من رو دینم تعصب دارم اما منطقی ام بار ها و بارها با مادرم بحث کردم (مادرم دکترای ادبیات فارسی داره) اونم مثل تو سمج تره رو دینمون اما باز هم کوتاه می یاد
این طبیعیه که هر کسی رو دینش تعصب داشته باشه
اما من تعصب بیجا ندارم
تو بیا یه عیب از زرتشت بگو من قبول می کنم به روی چشم
اما اگه من هم از اسلامت عیب آوردم جوش نیارو سعی کن منظقی باش و متقاعدم کن
در پایان دو چیز رو بگم بهت:

فکر نکنم اینجا جای خوبی باشه اگه بشه تو این کنفرانسی هایی که برنامشو گذاشتم تو یکیش دسته جمعی بحث کنیم چطوره ؟؟ اونجا بهتره..خرشم کمتره
می فهمی که ؟؟

و دوم اینکه: من به همه ی دوستای مسلمونم که در این مورد بحث کردم گفتم که: اگه هر کسی تونست منو متقاعد کنه که اسلام دین خداست من مسلمون می شم.
همین

امیدوارم که حرفامو توهین تلقی نکرده باشیییییییی
من ازت ناراحت نیستم و بهت حق می دم :)
قربونت :)

jesus سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:14 ب.ظ

لووووووووووووزبه مگه من شی گوفتم حالا؟!..:دی خوبه ازت نخواستم توپولوف هوا کنی..گفتم یه تایم تعیین کنیم..:) تازشم من آی-دی تورو نداشته بیدم!!..بخاطر همین ازت خواستم ادد فرمایی!! :دی هر کی تایم خودشو وسط بریزه تا به یه نتیجه برسیم.. :)
..

در مورد دین من با موشی موافقم..اما حرف تورو هم رد نمی کنم..حرفای تو خیلی قشنگ بودن و خیلی وسوسه انگیز حتی برای تغییر دین!!!..اما مطمئنا سبک زندگی و اون راهی که به ما دستور داده شده نیست تا باهاش به سعادت برسیم!..
خودت داری می گی کامل نیست..پس خیلی جاها هم راه حلی برای مسیرهای مشکل زندگی نداره!!..
من افراطی در اسلام نیستم..چرا که عاشق عیسی هستم!..اما مقلد اسلام!..همون اسلامی که ترجمه هاشو تو قرآن می خونم و واقعا لذت می برم..
دین این نیس که همه اش آزاد باشیم و لذت ببریم و فلان..!..اگه این بود که خب همه بلدن و اصن دیگه نیازی به دین نمی بود..
خودت داری می گی مسیحیت هم دین خوبیه..اما همین دین هم تحریف شد..دینی که حرف مسیح نبود و به مرور زمان با عقاید و دستورات حکومت ها تغییر کرد و شد یه معجون سلیقه ای..که هم گناه رو تایید می کرد هم ثواب!!..طوری که کشیش ها هم نمی دونن باید چیکار کنن و واقعی هاشون منزوی شدن!!خب این که نمی شه..!
زرتشت هم عقاید بشردوستانه ای داشت..اما می دونست نهایت پیامبری خواهد اومد و اون دین رو کامل می کنه..!..پس می شه گفت زرتشت یا مسیحیت همه یه سیری رو طی کردن تا به اسلام رسیدن!..پس چرا اونو رد می کنی؟؟؟!..
اسلام محدودیتی نداره..و گفته هر کس در حد تواناییش..حتی این فرصتو داده که اگه گناهی کردیم توبه کنیم و نهایتش بخشیده بشیم..!
اسلام جای پیشرفت رو نگرفته..زمامدارای نالایقش جلوی پیشرفت رو ب این تفاسیر و عقاید افراطیشون گرفتن!!..امثال کسایی که فیلم فتنه بر علیه اسلام رو می سازن..این آخوندها هم یه جور دیگه فتنه می کنن!!..
اسلام در درونه..خدا می گه هر کس که طالب دین من باشه نور دین من هم در دلش روشن خواهد شد!..تو خواستی؟!..یا به پیروی از گذشتگان و به صرف این که زرتشت دین شیک و با کلاسیه اونو پذیرفتی؟؟!!!
من چیز بیشتری نمی گم..چون این بحث از اون بحثاییه که نمی شه کسی رو متقاعد کرد و هر کس خودش باید به اون ایمان برسه..!..در آیات قرآن شکی نیست..پس تو نمی تونی اونو رد کنی..حالا می خواد ۱۴۰۰سال پیش باشه چه ۱سال پیش!..اگه اینجوریه که زرتشت قدیمی تره..دینی که نتونست اونقد هوادار داشته باشه..دینی که پیامبرای ارشد هم به اون اکتفا نکردن..چون کامل نبود..و اگر چیزای سختی داره که ما نمی فهمیم دلیل نمی شه که بگیم آی سخته یا نمی تونم یا به درد نمی خوره!!
هر کس به اندازه خودش تکلیف می شه..
تو می تونی دین اسلام رو به عنوان سعادت آخرتت داشته باشی اما اهورامزدا رو هم دوست داشته باشی..همونطور که من دین اسلام رو دارم و عاشق عیسی هستم..و به اندازه خودن و نیازم بدون توجه به حر این و اون با اسلام دلم و خدای خودم رازونیاز می کنم و مواقع ضروری به دستورات حکمتش مراجعه می کنم و واقعا از خوندن ترجمه هاش لذت می برم..لذتی که در هیچ دینی نیست................!
امیدوارم ناراحت و عصبانی نشی..من نمی خوام باهات بحث کنم..چون تجربه نشون داده این بحثا زمینه کدورت رو فراهم می کنه..بنابراین این فقط یه نظر در مورد نظر تو بود!!

یوسف جونم من دو بار حرفای تو رو خوندم و سعی می کنم خط به خط برات جواب بدم :)
امیدوارم طوری جواب بدم که دیگه جای بحثی نمونه
اول بگم که حرفایی که بین من و موشی رو و بدل شده و جوابم رو بخون حتما..
شاید...
اما تو این کنفرانس هایی که می ذارین یه روز می تونیم بحث کنیم اما اینجا نمی شه :)
اما جوابت :

ببین این زندیگه شخصیه هر کسیه.. هر طور که دوست داره می تونه زندگی کنه
یکی مسلمون..یکی مسیحی..یکی بی دین..یکی هم با خدا..بی خدا..یکی ام به یه خودکار اعتقاد داره و اون خداشه
هدف همون طوری که موشی ام گفت انسانیته و این مهمه..
منم خیلی از رفتار های عیسی مسیح رو دوست می دارم
عاشق حضرت مریم هستم.. اتز اینکه کسی از حضرت مریم برام بگه لذت می برم..
ببین یوسف جان هدف اومدن دینها در یه کلوم خلاصه میشه..راهنماییه انسان برای نزدیک شدن به خدا و کار خوب کردن !!
مسلمه که دینها باید آدم رو محدود کنه یعنی تو یه سری مسایل آدم رو محدود کنه اگه آدم آزاد باشه که هیچ میشه بی دین..
در مورد تحریف اصن باهات موافق نیستم اصلا:
بذار با یه مثال روشنت کنم :)

اینو که قبول داری مسیح پیامبر خداست و محمد هم پیامبر خدا(!) ؟؟
خوب هر دوش معصوم بودند دیگه ؟؟ یعنی باید هر دو نه یکیشون فقط معصوم باشه..خیلی ساده ست
قرآن میگه که تنها 14 تا معصوم هست..عیسی معصوم نیست پس دینش حتی همون 200 سال پیش هم که گفته شد معصوم نبوده دینش چون عیسی معصوم نبوده پس دینش هم همون موقع راست نبوده
چه برسه به الان که هزار تا تحریف شده..
در مقابل این حرف اگه محمد پیامبر خداست عیسی هم هست پس هر دو یه جایگاه رو در نظر خدا دارن و خداست که یه جور می بینشون..
اگه دین مسیح تحریف شده دین اسلام هم باید قاعدتا تو این 1400 سال پیدایشش تحریف می شد..
اسلام که دردانه ی خدا نبوده !!!
من رو این قسمت تحریف حرف هی جالبی دارم و مثال هی جالبی حالا در فرصت دیگه ای میگم برات :)

ما در زرتشت توبه نداریم..بهشت هم نداریم..جهنم هم نداریم..یعنی تعریفمون از بهشت و جهنم با شماها متفاوت هست
این نمی شه که یکی هر چی دلش می خواد هر کثافت کاری ای که دلش می خواد تو زندگیش کنه بعد با یه توبه..استغفار استغفار استغفار...
همانا تو پاک شدی..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

در مورد فیلم فتنه:
این فیلم ساخته ی دست همین آقازاده های آ.خ.و.ن.د هاست عزیزم
چشم و گوشت رو باز کن :) اینها تمامش برنامه ای از پیش تعیین شده ست که دارم واسه ما پیاده می کنن وگرنه سناتور هلندی چیش به اسلام ؟؟
فیلم در سطح بسیار آماتوری فیلمبرداری..صدابرداری...
اسلام آ.خ.و.ن.د ها هم که هیچ اینا که اصلا مسلمون نیستن عزیزم

من زرتشتی ام..بابام..مامانم...خواهرم...باباجیم..مامان جیم..جدم..همه ی کس و کارم زرتشتی بوده وهست عزیزم
جد من بر طبق چیزایی که شنیدم (100البته که مطمئن نیستم) به خشایار شاه می رسه :دی :دی

و اینم بگم که دست و بال ما در انتخاب دین بسیار بسیار باز تر از شما هاست.
ما تا 10 سالگی علنا دینی نداریم !! در اصل از موقعی که به دننیا می یایم زرتشتی هستیم اما چیزی مثل دین مسیح که غسل تمعید می کنن آدم رو ما هم در 10 سالگی باید دین خودمون رو انتخاب کنیم یعنی تا 10 سالگی فرصت داریم
اما در اسلام آدم از روزی که به دنیا می یاد و تا روزیک که می میره مسلمونه.. و اگه هم تغییرش داد میشه کافر و از این چیزا...
پس ما حداقل 10 سال (فرصت کمی هست به نظر من!) فرصت داریم که به دینمون برگردیم یا اینکه...
مثلا پسر دایی من الان مسلمونه !!! چون خودش خواست.. . .

امیدوارم که پاسخت رو داده باشم نه اینکه متقاعدت کنم
اگه خواستی پاسخم به موشی رو هم بخون :)

من9کر همتون هم هستم برام فرقی نمی کنه که چی باشین و چه دینی مهم اینه که من از لحاظ روحی اینجا و در کنارتون ارضا میشم :)

ندا سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 02:02 ب.ظ

من همیشه گفتم وب جایی برای بحث های اعتقادی نداشته و نخواهذ داشت
بهتره تمومش کنین آقایون
هر کسی مختار ه دین و دنیاشو انتخاب کنه
اجباری در کار نبوده و نیست
اگه ادامه بدین فقط یه نتیجه داره اونم کدورت و جبهه گیریه . همین و لا غیر
ممنون میشم همینجا کات بدین
فعلاااااااااااا

خوبه خوبه تو دیگه اعلام حضور نکن :دی
برو بشین درستو بخون دختر :دی
من که می دونم تو کی هستی ناقلا :دی :دی

مرجان به موشی و روزبه سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 03:53 ب.ظ

خواهش میکنم بحث اینکه دین کی بهتره و دین کی بدتره رو تموم کنین ! به نتیجه نمی رسین با این بحثها چون هر کسی روی دین خودش تعصب داره و هر کسی میگه دین من بهتره ! حتی یه کافر هم میگه اعتقاداته من درسته نه اعتقاداته خداشناسا !

خب ؟ پس آشتی روبوسی تمام دیگه نمیخوام این بحثا رو بین هم تکرار کنین و کش بدین

موشی جون ! روزبه هم با اجازه آپ کرده یعنی من بهش گفتم طفلکی حالا دعواش نکن گناه داره روزبه جونه من

موشی ! روزبه ! نمیرین الهی ((=

حاج خانم
سرور !!!! (جو نگیرت هااا)
ما که دعوا نکردیم بحث کردیم و تموم شد :)
ایشاالله تو کنفرانس هایی که می ذاریم بیشتر می حرفیم :)

مرجان به بنفشی سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 03:54 ب.ظ

معلومه اصلا کامنتای منو نمیخونی که داری میگی اگه هیشوخ نیای کسی سراغتو نمیگیره

سلام ننه

آقا موشه سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 06:47 ب.ظ


چشممممممممممم ندا جون

و چشممممممم خواهر بزرگه مرجانی

من که بحثی ندارم منم همینو میگم هرکی دینشو خودش انتخاب کرده پس به نظر خودش بهترین انتخابو کرده من کی گفتم دین کی بهتره این روزیه داره به دین ما توهین میکنه تو کامنت بالایی که گفتم
ایششششششششششش

ای نامرد :(

شهرزاد سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 08:22 ب.ظ

سلامم روزبه جون:
خوبی عزیز؟؟
بابا ایول...منم عاشق زبان های دیگه به جز انگلیسی هستم....
تو دست از سر این کومت مسخره ما ور نمیداری؟؟
بابا بیخیال..
ولی مذعب خیلی خوبی دارید..ته تاریخیه..خیلی خوشم میاد از عقایدشون...
منم عاشق موسیقیم...مخصوصا پیانو..تقریا یه چیزیایی بلدم...
موفق باشی گلم...
در زندگی..تحصیل...
خوبه..اخمو هم خوبه...
فدای تو
فعلا....

سلام شهرزاد خانومی
خوبی تو ؟
چقدر ما دو تا تفاهم داریماااااا
:دی :دی
اینو خودمم می دونستم تو عاشق تاریخ هستی
ای ناقلا واسه اینکه تاریخ رو دوست داری میگی دینم خوبه :( :دی
خدا نکنه :دی
فعلناا...

شهرزاد به آقا موشه... سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 08:31 ب.ظ

سلامموشی جونم:
خوبی گلم؟؟
بابت نظرت خیلی ممنونم عزیز دلم..
مرسی
بوووس بووووس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد