« خونــه مـــا »

آسمان ضمیر انسان است و خانه ی ما سرای دلها

« خونــه مـــا »

آسمان ضمیر انسان است و خانه ی ما سرای دلها

آرامش یابی (مدیتیشن)

 

واژه استرس کلمه جدیدی است . واژه کلی است که برای توصیف هیجانها و حالتهای مختلف به کار می رود . پیش از این ما گفته ایم که نگران "نگران "،"عصبی "،" گرفته "،"ناراحت " یا " هراسان " هستیم ، اما امروزه به نحوی روز افزون میگوئیم که اخساس میکنیم تحت استرس قرار داریم ما واژه " استرس " را برای اشاره به اینکه چه روز سختی را پشت سر گذاشته ایم ، برخوردی بین ما و رئیسمان پیش آمده است ،با فرزندان یا دوستانمان بحثمان شده است ، یا آنکه در وسایل حمل و نقل عمومی با وضع بدی مواجه شده ایم ، به کار میبریم .

گسترده بودن استفاده از این کلمه ، باعث میشود که نتوانیم آن را به خوبی تعریف کنیم یا آنکه در عمل ، به درستی به آن اشاره کنیم .علاوه بر این ، استرس بر هرکس ، به گونه متفاوتی اثر میگذارد . ممکن است یک واقعه بخصوصی باعث شود تا فشار خون یک فرد به میزان خطرناکی افزایش یابد ، اما هیچ تاثیری بر فردی دیگر نگذارد . بخشی از مشکل تعریف استرس ، به آمیختگی آن با زندگی ما بر میگردد . ما آنقدر با زندگی کردن با استرس با چهره های مختلف آن مانند خستگی ، کار بیش از اندازه ، تغییر منزل تغییر شغل و اندوه خو کرده ایم که ممکن است متوجه نشویم چه تاثیر عمیقی بر زندگی ما می گذارد . استرس هم بر سلامت عاطفی و هم بر سلامت جسمی ما اثر میگذارد .

استرس، کاملا هم بد نیست !

این تصور نادرست است که باید از استرس که پدیده ای کاملا ناخوشایند است ، اجتناب کنیم. زیرا چنین نیست. همگی ما در زندگی خود با میزانی از استرس برخورد می کنیم . همچنین استرس باعث ترشح هورمون آدرنالین میشود که ما را برای شرکت در امتحانها ، آماده شدن برای سررسیدهای زمانی مختلف ، یا تغییر منزل آماده می سازد. به این ترتیب، استرس می تواند نیرویی مثبت و برانگیزاننده باشد که با ارتقاء بخشیدن با سلامت و رضامندی ما، به سود ما عمل کند.

از استرس، گریزی نیست !

نمیتوان از استرس گریخت، اما میتوان آن را کنترل کرد . آنچه باعث میشود استرس به صورت دوست یا دشمن ما در اید، چگونگی برخورد با آن است. در اغلب موارد،خود رویدادِ استرس زا نیست که باعث بروز مشکلات میشود، بلکه واکنش ما نسبت به آن است که مشکل زا میشود. تحقیقات بارها، و بارها، به ما نشان داده است که در پی تغییر دادن واکنش خود نسبت به استرس، میتوان آن را از تجربه ای منفی، به رویدادی مثبت تبدیل کنیم و به منابع انرژی ناشناخته در خود ، پی ببریم که تمامی اینها باعث می شود زندگی شادتر و پربارتری داشته باشیم .

یکی ازراه حل های سریع دفع استرس ! تنفس عمیق و آرام است

ما هر گاه تحت تاثیر استرس،خشمگین یا هراسان باشیم،یکی از نخستین چیزهایی که اتفاق می افتد این است که نحوه تنفس ما تغییر میکند و به صورت تنفسی سریع،سطحی،ونا منظم در می آید. در بعضی افراد، بدونه اینکه خودشان متوجه شوند،تنفس سریع تر میشود. این حالت معمولا در پی شوک یا ترس به وجود می آید، اما همین که این افراد از آن آگاه شوند، میتواند به نگرانی و اضطراب بیشتری منجر شود.

ودر موقعیت های روزمره میتوان شیوهای دیگر را برای کاهش دادن استرس به کار ببرید :

تنیدگی و انقباض عضلات :

تمامی ماهیچهای بدن خود را تا جایی که می توانید، منقبض کنید. آنها را کمی در همین وضعیت نگه دارید و بعد آنها را رها و شل سازید. این کار تا حدی انجام دهید که احساس آرامش کنید.-]-*

واقعیت آزمایی (آزمون واقعیت)

این تمیرین ، از لن رو سودمند واقع میشود که بر مبنای این قیقت استوار است که بدن شما نمیتواند همزمان بر دو چیز تمرکز کند. با واداشتن خود به تمرکز بر محیط پیرامون خود، به آرام کردن خود کمک کنید؛

با صدای بلند پنج چیز که میبینید، می شنوید، یا احساس میکنید، نام ببرید . این کار را چهار تا پنج بار تکرار کنید تا اینکه احساس آرامش و نترل بیشتری پیدا کنید.

به قدم زدن بپردازید

هرگاه احساس خشم یا استرس کردید، به مدت ده دقیقه به پیاده روی بپردازید. برای این کار به پارک یا باغ بروید.

در مورد استرس خود صحبت کنید

استرسهای خود را از ذهن خارج کنید و انها را برای فردی مورد اعتماد، بازگو کنید. معمولا با بیان کردن مشکلات، نیمی از راه حل آنها را پیموده اید .

بدن خود را به خوبی کشش دهید

معمولا نشانه های استرس ذهنی می تواند به تنیدگی عضلاتی منجر شوند

رایحه های آرامش بخش

بعضی رایحه های خاصآ باعث تسهیل در آزاد شدن ماده آرامش بخش «سروتونین» در بدن میشود

مثبت اندیشی "*-*

به صورت مثبت و سازنده، با خود صحبت کنید . جمله های مثبت و تایید کننده به کار ببرید؛جمله های مثبتی که بتوانید برای خود تکرار کنید تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

به موسیقی گوش کنید;)

نوار یا CD آرامش بخشی را انتخاب کنید(هرنوع موسیقی که برای شما موثر واقع شود ) .آرام در جایی بنشینید و با دقت به آن گوش بسپارید . در اتو مبیلتان، نوارهای صوت مناسبی قرار دهید، یا اینکه بیرون از منزل دستگاههای پخش صوت کوچک همراه ببرید .

و در آخر به خود استراحت بدهید

هرگاه احساس کردید سطح استرس شما در حال افزایش است،هر آنچه را که در حال انجام دادنش هستید، متوقف کنید و به انجام کار دیگری رو بیاورید. برای مثال، یه نقطه آرامی بروید- حتی اگر دستشویی باشد - و مدت کوتاهی افکار خود را متمرکر سازید و ببینید چگونه می خاید ود را آرام کنید .

خوب حالا می خوایم استرس رو از ذهنمون دور کنیم و به آرامش برسیم

آرامش یابی ( مدیتِیشن )meditation -*-

آرامش یابی ( مدیتِیشن ) عبارت است از تمرین دادن ذهن تا گفتگو های درون ذهنی را کاهش دهد و از ورای سر و صداهای بیرونی، بتوان به تعادل و آرامش درونی دست یافت .

هر چند در بسیاری از مذاهب، تمرینات آرامش یابی انجام داده می شوند، اما آرامش یابی ویژه هیچ مذهب یا فرقه ای نیست . در اواخر دهه 1960 و 1970، آرامش یابی توجه دانشمندان را به خود جلب کرد، زیرا آنها دریافتند که این عمل، باعث کند شدن سوخت و ساز بدن و آهسته شدن تنفس می شود . این روش، امروزه در کنار طب سنتی به کار برده می شود، اما برای برخوردار شدن از مزایای آن، نیازی نیست که فرد یا متخصص و ماهر باشید .

چندین شیوه مختلف برای آرامش یابی وجود دارد،اما در تمامی آنها دو اصل اساسی این است:تمرکز،هوشیاری کامل . برای تمرکز یافتن، لازم است توجه خود را بر چیزی متمرکز سازید، مانند شیئی زیبا،نَفَس خود، شعله شمع، یا یک مانترا که صورت یا کلمه یا عبارت کوتاه و ساده ای است که آن را تکرار می کنید تا صدای افکار خود را خاموش سازید.

در صورتی که روزی بیست دقیقه به تمرین آرامش یابی بپردازید، این عمل باعث انرژی گرفتن شما می شود و توان، تمرکز، سلامتی، و وضعیت کلی شما را بهبود می بخشد .

که اینجا چندتا از روش های ساده آرامش یابی رو میگم :

شمارش تنفس

این روش مستلزم شمارش دفعات بازدم است. در تمرینات بودایی، تا ده بازدم شمرده میشود، اما در سایر روشها، بازدم تا چهار بار شمرده میشود .

مانترا

به معنای تکرار یه کلمه یا جمله به دفعات زیاد است.در بعضی از مکاتب اعتقاد بر این است که باید عبارتهای ویژه ای را تکرار کرد، اما در سایر مکاتب گفته می شود که می توانید هر عبارتی که مایلید، به صدای بلند تکرار کنید. رایج ترین مانترا« اُم » است. همینطور، میتوانید اصوات « آه »،« هوم » یا ترکیبی از آنها را تکرار کنید و مهم تر اینکه می توانید مانترای خود را در هر موقعیتی تکرار کنید مثلا به هنگام راه رفتن در خیابان یا لم دادن در آب وان و ضرورتی ندارد که آن را در شرایط آرامش یابی نشسته اید تکرار کنید .

پربار شدن ذهن

بر مبنای تمرینات کهن بودایی، روش بصیرت یابی، به پربارتر شدن حالت هشیاری در شما کمک میکند . ابتدا به هنگام دم و بازدم،توجه خود را بر لبهای حفره بینی خود متمرکز کنید . سپس ذهن خود را بر «تماشای» افکار خود متمرکز سازید که همانند حباب از درون وجودتان بر می خیزند، و بدونه هیچ قضاوتی، به تماشای آنها بنشینید.

 ¤ سلاااااام منو روح خبیث جون نشسته بودیم گفتیم چی بنویسیم چی ننویسیم که یهویی از لای کتابا کتاب ... استرس « جیت جیل » ... خودشو انداخت وسط خودم همشو خوندم خیلی هم به دردم خورده البته در این باره سایتها و مقاله های زیادی خوندم ولی این کتاب راه حل ها و نکته های جالبی توش داره که موجب درک کردن بهتره اونه شرمنده زیادی طولانی شد خلاصه ای از مطالب کلیدیشه که تایپ کردم

تو ابن لینکها هم مطالب جالب و به درد بخوری پیدا میشه هرکی علاقه داره سر بزنه

 انواع روش های مدیتیشن   (meditation methods)انواع روش های مدیتیشن (meditation methods)

(Meditation) مدیتیشن چیست؟(Meditation) مدیتیشن چیست؟

تمرین مراقبه (مدیتیشن) در زندگیتمرین مراقبه (مدیتیشن) در زندگی

مدیتیشن چیست؟مدیتیشن چیست؟

 با مراقبه توان جسمی و ذهنی خود را افزایش دهید

¤ خدایی قالبو حال میکنین   همینیه که میخواستیم نه (سلیقه رو دارین)

¤آقا اون قالب که قرار بود بزاریم ۳روزه دارم بهش ور میرم نمیشه خراب میشه

¤میخواستم کامنتارو جواب بدم ولی خدایی چشام داره در میاد از بس به این قالبا ور رفتم شب میام

گوش کنید

نظرات 80 + ارسال نظر
مرجان دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:47 ب.ظ

خیلی به درد بخور بود ... معمولا وقتی به خاطر شرایط محیطی ، تحت فشار قرار بگیریم و نتونیم آرامش خودمونو حفظ کنیم یا اینکه به قول امروزی ها داغ میکنیم ، بهش میگن استرس ! توی این لحظه به نظر من اون پیاده رویی که گفتی خیلی کمک میکنه که استرسو از خودمون دور کنیم .. مثل وقتی که بهمون میگن توی لحظه عصبانیت یه جا واینسین و راه برین

مرسی موشی
ولی یه روز زودتر آپ کردیا

بابا اووووووووووول
بابا ذوووووووووووووووق
آره مهم اینکه ما همین خستگیو بفهمیم چیه به قول معروف بفهمیم دردمون چیه بعد دنبال دوا بریم
راه حل های زیادی هست من ساده ترینشو گفتم که انجام بدیم وگرنه راه حل های پیچیده زیاد هست که وقت زیادی میخواد ما هم که واسه خودمون هیچ وقت وقت نداریم =))

نه بابا درست آپ کردم
زبووووووووون

مرجان دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:49 ب.ظ

وای من اول شدم اولین باری هست که اولین کامنت یک پست ، یک کامنت جدیه

گیلاس سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:04 ق.ظ

من دوووووووووووووووووم

تشووووووویق
بیا بندازم گردنت :دی

غریبه سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:09 ق.ظ

سوووووووووووک سوووووووووووک

سوووووووووووووووووووووووووووم !!

هاااااااااا
زودباش بگو مینم حق کیو خوردی شیطون =))

غریبه سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:12 ق.ظ

سلام داش موشی

آقا چیزه .... ما عادت داریم اول هر پست بریم تو متن ٬ بعد آخری ماجرا تازه از توش در بیایم (!) پس با اجازه بزرگترها ما فعلا بیریم توش ببینیم چه خبره ٬ تا اگه خدا خواست بعدا دربیایم و نظرکی بدیم !!

پس با اجازه ...
یا حق

برو عزیزم راحت باش

آقا موشه سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:16 ق.ظ

ایوووووووووووول
منم چهارم :دیییییییی

مرجان من به موقه آپ کردم بعدی منم باید جمعه آپ کنه درستههههههههههه

آقا موشه سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:18 ق.ظ

سلام داش غریبه برو عزیزم مواظب باش اون تو خفه نشی

آقا موشه به مرجان سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:19 ق.ظ

آره مرجان اولی تو ذوق کن عزیزم ذوق کن اینجا ذوق نکنی کجا ذوق کنی اصلا بیا باهم ذوق کنیم آرامش روحی پیدا کنیم

خیلی راه ها تو کتابه بود این حدودا مقدمشه

لیلا سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 07:57 ق.ظ

سلام خوب بودشاااا

الان چطوره ؟؟؟؟
:دی

لیلا سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:30 ق.ظ http://bagheasemoni.persianblog.ir

خرموشناز آپیده شد
بعدشم داداش امین
آی اون پایین چرا سوک سوک کردیی

نگین سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:08 ب.ظ

سلاممممممم
سلامممممممممم
سلامممممممممممم
جیغغغغغغغغغغغغغغغغغغغ
آخیییشششششش
جونه موشی اگه اینکارارو نمیکردم به آرامش نمیرسیدم
یه بار اینو گفتم
یه سری نکته تو این هست که اگه بهشون عمل بشه واقعا عالیه
میدونی که من فقط به تقویت روحیه نیاز دارم تا بتونم به اینا عمل کنم
پس حالا همه رو بسیج کن به من روحیه بدین
منو متحول کنین

پ.ن :موشی ...
د....
د...
دا....
دام....
:))))))

سلااااااااام عسیسم
جیییییییییغ
بغلللللل
بوو تففففففف
شطررررررررررق
سووووووووووووت
برو عزیزم برو تو عمق آرامش
چند کیلو میخوای بگو چکشو بنویسم بدمت =))

بیا یه ماچت کنم متحول بشی =))

یوسف سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:09 ب.ظ

به به مطالب آشنا به گوشم می رسه..موشی جون چه مطلب خوبی..!

جالبه..باید بگم که استرس یه قاتل مرموزه که ذره ذره شخص رو از پا درمیاره!!..در واقع علت اصلی بیماری های روانی که در مورد نوع حادش به طور مرموزی خودشو به جسم هم می رسونه تا اون جایی که در قالب سرطان ها و سکته ها کارشو تموم می کنه!!..استرس تا یه حدی لازمه..تا اون جایی که مثلا ما از داشتن امتحان تعهد به درس پیدا کنیم..یا برای انجام کاری مهم تو زندگی آگاه باشیم..

مدیتِیشن هم راه خوب و موثریه..به شرطی که زیر نظر متخصص اون کار باشه..الان اگه دقت کنید خیلی کلاه بردارا یه ۴دیواری وحشتناک درست کردن و همه رو دور هم جمع می کنن تا بلکه بیشتر از درمان جو بگیرتشون تا مثلا خوب بشن..نمی دونن که دارن جادو و توهم به مریضاشون یاد می دن!!

ولی خب این جا روشی هست که علمی تره و خب بیشتر جواب داده تا به امروز که بهش می گن ریلکسیشن..و مربوط به اعضای کلی بدن می شه که با یه سری تکنیک هایی باعث آرامش بدن و با آرامش بدن باعث تمرکز روی ذهن و آرامشش می شه که در این رابطه هم یه مقاله دارم که دعوت می کنم با هم بخونیم:

به به به به =))

فداااااااات
استرس بد کوفتیه =))
آره خوب ولی برای من همش بده دیونم میکنه :((

نه بابا متخصص بری که دیونه تر میشی =))


روش های زیادی هست که به درد بخورم هست ولی خوب هیچکدوم بهش عمل نمیکنیم چون وقتشو نداریم حوصلشم نداریم

بابا مقااااااااااااااله
خیلی دوست داشتم گسترده راجعش صحبت کنم ولی اینجا نمیشه شاید یه مقالش کردم (چشمک)

نگین سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:10 ب.ظ

من امروز بسیار پر انرزی میباشیم
چطوری این انرژی ها رو خالی کنم ؟

جیغغغغغغغغغغغغغغغ
نه نمیشه
موشی بیا ...
تو بزنم انرژیم خالی شهههههه
نه یوسفم بیار همرات اونم بزنم

نخیر بیا برقص تو مرجان که بدتون نمیاد همش برقصین =)) بنفشه هم پایتونه =))

یوسف سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:10 ب.ظ

ریلکسیشن، تکنیکی برای آرام کردن عضله‌های بدن است و شما با استفاده از آن می‌توانید از تنش و فشاری که بر اعضای بدن تان وارد شده است . خلاص شوید و هم زمان با تمرکز درست، ذهن خود را نیز آرام کنید . فشارهای عصبی و عامل استرس‌زا، آن چنان بر اعصاب ما تاثیر می گذارند که گاهی خودمان متوجه انقباض بیش از حد عضله‌های بدن‌مان نمی‌شویم . اما بعد از این که آن ها را آرام کردیم، از روی احساس آرامشی که پیدا می‌کنیم، تازه پی می‌بریم وجودمان تا چه اندازه تحت استرس و فشار بوده است.
ریلکسیشن، تکنیکی است که می‌توانید آن را در هر زمان و مکانی به کار برده و از آن لذت ببرید.
● ریلکسیشن سریع
در مواقعی که وقت کافی نداریم و ناچارید که ظرف مدت کوتاهی، خود را آرام کنید، می‌توانید از ریلکسیشن سریع استفاده کنید
ماهیچه‌ای انگشتان پا را منقبض کنید و تا ۱۰ بشمارید در انگشتان پا احساس درد و فشار می‌کنید؛ سپس آن‌ها را رها کرده و به احساس آسودگی که انگستان پای تان ایجاد می‌شود، توجه کنید.
ماهیچه پا را منقبض کنید، تا ۱۰ بشمارید، سپس رها کنید.به ترتیب ران‌ها، شکم، کمر گردن و صورت را منقبض کرده و بعد از این که تا ده شمردید، رها کنید . در مدتی که این کار را انجام می‌دهید، عمیق و آرام نفس بکشید.همواره کردن این تکنیک با تنفس آرام و عمیق، بسیار موثر است . تنفس شما باید از بینی به درون کشیده شود، از شکم تا سینه‌ها احساس می‌شود و سپس از لبان‌تان خارج شود. حتی اگر کمی صدادار باشد، بهتر است.
● ریلکسیشن طولانی
به‌طور معمول، از این فن می‌توانید در وقت‌های استراحت و فراغت استفاده کنید. ابتدا لباس راحتی بپوشید و در وضعیت آسوده‌ای بنشیند.مشت راست خود را منقبض کرده تا در آن فشار و درد احساس نمائید.نفس بکشید.سپس آن را رها کنید و آرام شوید . سعی کنید میزان آرامش دو دست خود را با هم مقایسه کنید. آن‌گاه خواهید دید دستی که از ریلکسیشن استفاده نکرده، چه‌قدر منقبض و فشرده است؛ در حالی که در گذشته تصور می‌کرید حالت طبیعی و آرامی دارد.
مشت چپ را سفت کنید . تا زمانی که احساس انقباض شدید و درد نکرده‌اید، آن را در همان حالت نگه دارید، سپس رها کنید و آرام شوید. اجازه دهید احساس آرامش، درون بازوها و تمام بدن شما پخش شود. اکنون به ترتیب، برخی از اندام‌های‌تان را منقبض و سپس رها کنید. یادتان باشد که هرگز در یک زمان به دو منطقه توجه نکنید و هر بار فقط یک نقطه را آرام سازید. ابتدا فشار زیادی بر نقاط بدن وارد کنید و توجه داشته باشید که دیگر اندام‌ها، آرام و در وضعیتی عادی باشند و انقباض فقط در آن نقطه وجود داشته باشد، سپس آ نها را رها کنید. در طول انقباض هر یک از اندام‌ها، باید دست کم ۵ نفس عمیق بکشید. در ریلکسیشن، آرام کردن شانه ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، شانه‌های تان را تا نزدیک گوش‌ها بالا بیاورید. آن را مدتی نگه دارید، سپس رها نظر می‌آئی که حد همیشگی و عادی خود کمی پائین‌تر می‌افتند. حقیقت این است که آن‌ها هرگز در حالت عادی نبوده‌اند بلکه همیشه تا حدی استرس و فشار داشتند و بالاتر از آن‌چه مه باید باشند، قرار می‌گرفتند.در زمانی انقباض گردن مراقب باشید که به گلوی خود فشار نیاورید و فک خود را منقبض نکنید. صورت شما گر چه یک عضو از بدن شما است، اما تک تک اجزای آن باید منقبض شده و رها شوند. یعنی ابتدا، فک و چانه را آرام سازید. سپس لب‌ها، بینی، چشم‌ها، پیشانی و در آخرین مرحله، تمام جمجمه را منقبض کنید و رها سازید. اگر نقاط خاصی در بدن شما درد دارند یا احساس بی‌حسی درآن‌ها می‌کنید، پس از تمام ریلکسیشن به سوی آن‌ها برگردید و آن‌ها را دوباره آرام کنید. نفس عمیق را فراموش نکنید. موج آرامش را حس کرده و آرام شوید.
اگر مسئله‌ای در زندگی شما وجود دارد که باعث ناراحتی و استرس در شما می‌شود، می‌توانید قبل از شروع ریلکسیشن به آن مسئله فکر کنید به طور کامل خود را با ناراحتی‌ها و برخوردها که ممکن است پیش بیایند؛ درگیر کنید. آن‌ها را با وضوح جلوی چشمان‌تان بیاورید و عمل ریلکسیشن را آغاز کنید. هنگامی که از نقطه‌ای به نقطهٔ دیگر می‌روید، دوبارهٔ آن منظره را در ذهن، زنده کنید. این کار با شما کمک می‌کند تا هنگامی که خود را در میان آن مسئلهٔ دردسر ساز ببینید، بتوانید آرام فکر کنید و همه چیز را راحت‌تر سپری کنید .
این تکنیک را روزی یک بار انجام دهید. در شرایط حاد و استرس زا می‌توانید آن را تا سه بار در روز تکرار کنید.
تکرار جمله‌ها و عبارت‌های تاکیدی در ذهن نیز بسیار سودمند است. می‌توانید در طول آرام سازی از جمله‌هائی مانند: ”زندگی زیباست“، ”من موفق هستم“، ”عشق و مهربانی در من جاری است“ استفاده کنید .
فن ریلکسیشن، ابتدا به وسیلهٔ مرتاضان کشف شد. اما امروزه، روان شناسان برای معالجهٔ انواع بیماری‌های روانی، از جمله ترس‌های شدید، اضطراب‌ها و افسردگی، از آن استفاده می‌کنند . این تکنیک ساده می‌تواند شما را تا بالاترین حد آرامش پرواز دهد؛ تا آن جا که احساس کنید در بهشتی واقعی به‌سر می‌برید!

یوسف جون دم گرم خوب بوووووووود

یوسف به نگین سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:13 ب.ظ

به نگین جونم...کجا بودی نگرانت شدیم؟؟؟
نگین جون نگا وسط حرفای من پارازیت دادی..داشتیم علمی در می کردیم پریدی وسط مقاله من..!نیستی نیستی وقتی هم هستی میایی شیطونی می کنی!ای شیطون حالا بیا لپاتو بکشم!

شهرزاد سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 04:28 ب.ظ http://shahrzad91r.blogsky.com

سلامم موش موشی :
خوبی عزیزم؟؟؟؟
بابا مدیتیشن...
!!!!
ولی خوب از شوخی که بگذیرم خیلی مطلب جالب و البته مفیدی رو انتخاب کردی چون در این دوره زونه که هیچ کس اعصاب نداره خیلی مفید و آموزنده بود...
لینک هایی هم که گذاشتی خیلی خوب بودند..
ممنون عزیز..
پاینده باشی....

سلام گلم
قربونت ممنون تو چطوری ؟؟
چشششششششمک

فداااااااات
قابلی نبود

آقا من برم شام بزنم بیام ادامه جواب کامنتها =))))))))

عادل به لیلا خانم سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:38 ب.ظ

قبل از اینکه نظری به این پست جالب بدم :

خانم لیلا خانم معلم خونه ما.میدونم دیر شده ولی باید روز معلمی رو که گذشت رو بهت تبریک بگم و امیدوارم همیشه تو کارت موفق باشی(یه سام باحال هم ....)

ببخش که دیر شد

عادل به گیلاس سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:49 ب.ظ

ببخش که تو پست خودت واست نظر نذاشتم.
یه مدت سرم یه خورده شلوغ بود
میومدم سر میزدم ولی نظر ...

چه زیبا بود عشق دو جوان ژاپنی.و چه خوب بود که اگر تمام عشاق در عشق صادق و استوار بودن .هر چند زیبایی عشق به اینه که دو نفر بهم نمی رسن.

نمیدونم چرا تو هر کشوری که یه چیزی معروفه من اونا رو نمیبینم(چشم بینا میخواد؟؟؟؟)

من همین چن ماه پیش ژاپن بودم حقیقتا اصن درخت گیلاس ندیدم.اتفاقا دنبالش بودم ولی پیدا نکردم.هر چند که اون موقع از شکوفه های گیلاس خبری نبود

والا میگن هلند سرزمین گلهاست.ما یه ۱۵ روز هلند بودیم.روتردام رو زیر و رو کردیم گلی چیزی ندیدیم.پارک بود ولی پارکاش بدتر از ایران.از گل خبری نبود توش

نمی دونم والا شاید من نمی بینم

عادل سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:55 ب.ظ http://marine79blogsky.com

مرسی موشی جان
چه مطلب باحالی انتخاب کردی.فکر کنم تو این جمع از همه بیشتر به درد من میخوره.
آخه کار ما واقعا با استرس همراه و کلی خستگی داره.همیشه باید دنبال راههایی باشیم واسه این جور مواقع.

زمانی رو که مسئولیتی رو به آدم واگذار میکنن استرس هم همراش میاد.بخصوص وقتی بدونی که کلی چشم زیر نظرت دارن و خدا اون روز و نیاره که خطایی ازت سر بزنه.

به هر حال ازت ممنون من که کلی استفاده کردم.
مطلب یوسف هم تو نظرات خیلی خوب.
یوسف جان از نظر شما هم استفاده میکنم.
روشهای خوبی گفتی

سلام عزیزممممممم
ایول پس استفاده کن

پس باید راه حل های دیگه هم بزارم حالا که طرفدار داره

من که استرس میگیرم قاطی میکنم :دی ولی این راه حل های ساده خیلی کمکم میکنن

قربونت برم قابلی نداشت

عادل به همه سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 06:01 ب.ظ

خدمت تمام دوستان خودم عرض کنم که گویا وقت رفتنم رسیده.

قرار شده برم هند به کشتی ایران بم ملحق شم.

تا دیروز دنبال ویزا بودم تو سفارت هند.قرار شده پنج شنبه برم ویزامو بگیرم.

از هند هم قرار کشتی بره مونته ویدئو که بگمونم اروگوئه باشه.

به هرحال تو این مدت کوتاه لذت بردم از هم صحبتی با شما.

تا یه مدتی من هیچ پستی نمی تونم بزارم.خودبخود نوبتم حذف میشه.ببخشید اگه نظم کاراتونو به هم زدم.

دلم میخواد با دست پر برگردم و وقتی میام خونه ما خونه ای باشه کاملا پربار.

خلاصه حلال بفرمایید ما رو.ولی فراموش نفرمایید

از تمام دوستان عزیزم حداخفظی میکنم امیدوارم که همتون به آرزوهاتون برسین

یوسف به عادل سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:17 ب.ظ

عادل جون خوش به حالت..غروب دریا رو دیدی یاد منم بکن..من خیلی دلم برای دریا و موج و اون زیبایی غروبش تنگ شده..هند هم که جای قشنگیه..حسابی به جای ما هم صفا کن..منتظریم برگردی..جات محفوظه

نگین به یوسف چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:13 ق.ظ

یوسف جون حالا شما خودشو ناراحت نکن
نه نگران نباش
من اگه ۱ ماهم نیام مطمئن باش سالمم
نمیمیرم
قربونت برم

نگین به همه چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:16 ق.ظ

سلاااامممممممممممممممم
بچه ها من باز نیستم تا جمعه
نهههههههه
دارم میرم زیارت و اینا
دارم میرم مشهد ( یوسف جونننننن منو بگیر که اومدم :)) )
انشاا... اگه وسط جاده نمردم و سالم رسیدم که میام پیشتون و باز .....
جیغغغغغغغغغغغغغغغغغغ
اگه نیومدم بفهمین رفتم زیر تریلی

مواظب خودتون باشین این چند روز نیستم
شیطونیم بی شیطونی
غذا هم واستون درست کردم گذاشتم تو یخچال و فریزر
گرم کنین بخورین ....
حواستونو جمع کنین .... نیستم نرین دوست رفیق بیارین خونه هاااا ....
غذا بیرونم نخورین
باریکلا ... شبام زود بخوابین .. مسواک یادتون نره

واسه همتون دعا میکنم
هوارتا بوسسسسس

التماس دعااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

مواظب خودتم باش

بووس

یوسف به نگین چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:25 ق.ظ

خب نگین جونم داره میاد مشهد..پس بیا خونه ما..!
تگا نگا بدون این که روز و ساعت و شماره بده می گه دارم میام مشهد!!
زرنگی هاااا!..بهرحال منتظرتیم و دعا می کنیم اتوبوس چپه نشه!!

سلی چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:04 ب.ظ

سلام به آقا موشه !!
نه بابا می بینم که توام بلدی هااا !
من فک کردم فقط یوسفه که روانشناسه و روانو می شناسه کلا !:دی
مطلب خیلی قابل استفاده ایی بود ممنون !!
اصن کی گفته؟تو این جم بیشتر از همه به درد منو و ندا میخوره که کنکور داریم و استرس !!
چیه؟
به جون خودم وقتی یادم می افته ا ماهه دیگه کنکوره و من هی کوفتی بلد نیستم همین جوری ۴ستون بدنم می لرزه(اغراق)اون وخته که اون نفسه عمیقه کارساز نیس !
بعدشم موشی من یه سوال دارم
؟
من همیشه شبا استرس میگرم
اون وخ چجوری برم پیاده روی ؟؟
نفس عمیقو هستم !
ولی آ بم بخوری بد نیستا !!
من کلا یه پارچ آبو میخورم !!
تو این عکسه دختره چه قیافه ایی گرفته؟
:دی :دی
این مانترا ئه رو ایندفه امتحان میکنم !
موشی تو هم بله هاا !
ای ول
فعلا !

سلام سلی جوون
چه کنیم دیگههههه :دی
نه منم روانشناسم رو نمیکردم =))

قابلی نبود
آره خدائیش خیلی استرس دارین
پس حسابی بخون مشکلی بود بگو باز

آبم بخوری خوبه ولی زیادی نخوریا =))
نه خوب میتونی با یه موسیقی آروم بخوابی که استرس نگیری

یا یه شعر بخونی واسه خودت
دعا
حمد
اینا هست
مانترا هم بد نیست ولی موقع خواب کلافه تر میشی :دی
:دیییییییییی

سلی به یوسف چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:07 ب.ظ

آقای روانشناس !
ممنون از این تکنیک ها !
همه رو کپی کردم !
میرم انجامشون بدم
مسئولیتش با توئه هااا !

سلی به عادل !!! چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:11 ب.ظ

سلام عادل جااان !!
وایییییییی میری هند؟؟
من هندی ها رو خیلی دوس دارم فیلمشانو ولی نه!!:دی
جدا هند باید شهر قشنگی باشه !!
وای خوش به حالت !
ایندفه که خواستی از طرف مرجان غروبو نیگا کنی
بی زحمت از طرف منم نیگا کن !
وای فک کنن!
من یه بارم کشتی سوار نشدم (خوب چیه؟)
اینقده دلم میخواد بشم ناخدا :دی :دی :دی
ولی حیف اسممنو میخوان بذارن وکیل !!:دی
البته جدیدنا به باستان شناسی هم علاقه پیدا کردم :دی :دی هیجان داره :دی اما نه به اندازه ی کشتی سواری :دی :دی :دی

میم عادل رفتی هند از این لباس هندی (ساری ها)برا من بیار :دی :دیکاش منم می تونستم مثه تو برم هی این کشور هی اون کشور




اصن به شماها چه دارین میخندین ؟!دوس دارم اینقد ذوق کنم !اهه !!

سلی چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:13 ب.ظ

بدرود دوستان !!
خوش و خرم و شاد باشین !

بنفشه چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 02:15 ب.ظ

سلام
باز تو اومدی و خودتو قاطی کردی؟

یوسف اینا رو ببین... هی میان دمشونو میکنن تو رشته ما

آقا من نمیدونم چرا هر کی از ننش قهر میکنه میاد مطلب روانی میزاره



جالب بود
مرسی که لینکش هم گذاشتی

البته من کامل نخوندم
باید بیام و سر فرصت بخونم
هم متنو هم کامنتا رو


اگه دفعه دیگه مطلب روانی بنبیسی با یوسی دمتو میچینیم

سلام عسیسم کجا بودی آبجییییییییییییییییییییی؟؟

=))
تا چشت دراد =))

نخیر من از ۵تا رشته فارق التحصیل هستم زبوووووووووون

تازه کلیم روانشناسی خوندم :دی

قربونت برم
لینکا مال مطلب من نبوداااااااا
من مقالم خخودم نوشتما :دی

پس برو بخونننننننن

حا حا هاااااااااااااااااااااا روح خبیث جون اومد =))

یوسف به بنفشه چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 02:21 ب.ظ

چششششش..بیخود نیس گفتن که ایرانی ها همه خودشونو یه پا روانشناس می دونن!!می بینی کارمون به کجا رسیده..این همه زحمت می کشیم اینارو می خونیم اون وخ اینا فقط میان کپی می کنن!!اصن بیا پشت موشی غیبت کنیم..می دونی بنفش جونم موشی از موقعی که با شوورش قهر کرده دچار استرس شده و طبیعی بود که بره یه راه درمانی پیدا کنه!!

موشی شرمنده دیگه!مزاح بود..!

یوسف به سلی چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 02:22 ب.ظ

ای مارمولک..باز به من تیکه گفتی؟!من می گم تو از خیر رشته حقوق بگذر برو رشته تیکه شناسی بخون!!

مونا چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 03:10 ب.ظ

شلام
اشن من افشردگی گرفتم.
مهتادم شدم!
توی یکی اژ این روشهاتون مهتاد شدن هم بذارید.
اشترش مشترش تو کارش نیشتا..
اژ ما گفتن بود..
باژم کشی آمپولی موادی چیژی خواشت من در خدمتم!
فعلا بایییی

شلام عژیژم
توری نیش
بیا با هم ترک میکنیم =))
بزار خوب معتاد بشی بعد میام ترکت میدم معروف میشم =))

بشها دستو پای مونا رو ببندین به تخت =))

من تژریغی نیشمااااا ولی چیز میز تو کارته بده بزنیم =))

لیلا به عادل چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 03:56 ب.ظ

سلام آقا عادل ممنونم از تبریکتون
سفرتون بی خطر کاش می شد میومدیم اسکله و بدرقتون می کردیم و شما تو دریا ما تو خشکی دستامونو بلند می کردیم و خدا حافضی می کردیم

آقا موشه چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 04:18 ب.ظ

مخلص همگی شب میبینمتون
من برم چشمام درد گرفت از بس نشستم پشت کامی به این قالبا ور رفتم

مرجان به مهندس موشی چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 04:59 ب.ظ

موشی این دیگه چه جور قالبیه همه چیو بهم ریختی که بی تربیت زود باش درستش کن وگرنه خودکشی میکنم

مرجان میام کلتو میشکنماااااااا
خوبه خودت گفتی اینطوری
تازه اینهمه همه خوششون اومده زبوووووووووووووووووون

کجاش ریخته به هم جونه من بگو کجاش !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱

یوسف چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:12 ب.ظ

بلاخره قالب کدومه؟!

وااااااااااااینا چندتاس
تو باز سیگاری زدی =))

یوسف چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 06:56 ب.ظ

ااا موشی آهنگ سنتوری رو گذاشتی گوش بدیم..مرشی

بزن قدش من که خیللی خوشم اومد از فیلمش

ندا چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 07:51 ب.ظ

سلاممم خوبی موشی؟
این روزا همه به ارامش احتیاج داریم و ممنون که این پست رو زدی
ــــــــــ
بابت قالب هم دستت درد نکنه
خیلی جالبه و در نوع خودش تک
خسته نباشی
میبوسمت. فعلااا

سلام ندا جون خوبی گلم
قربونت آره همینطوره که میگی

ندا من به مرجانم گفتم بهت بگه برگردی
گفتم خودم بگم فایده نداره
خیلی ناراحت شدم رفتی جدی میگم

هرموقه اراده کردی جات محفوظه
بوووس

ندا چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:01 ب.ظ

مردی در نمایشگاهی گلدان می فروخت .زنی نزدیک شد و اجناس او را بررسی کرد . بعضی ها بدون تزیین بودند، اما بعضی ها هم طرحهای ظریفی داشتند .
زن قیمت گلدانها را پرسید و شگفت زده دریافت که قیمت همه آنها یکی است .او پرسید:چرا گلدانهای نقش دار و گلدانهای ساده یک قیمت هستند ؟چرا برای گلدانی که وقت و زحمت بیشتری برده است همان پول گلدان ساده را می گیری؟فروشنده گفت: من هنرمندم . قیمت گلدانی را که ساخته ام می گیرم. زیبایی رایگان است .

برگرفته از نوشته های پائولو کوالو

به این میگن هنرمند واقعی

آقا موشه چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:57 ب.ظ

آقا من اومدمممممممممممم

سلاام
کیف حال همگی کوکههههههههههههه

مرجان کجاش ریخته به هم
میام کله اتو میشکونمااااااا قالب به این قشنگییییییی

یوسف خوب قالب همینه دیگه
مگه برا شما باز نمیشه

شاید سرعتتون کمه دیر باز میکنه

سلی به موشی چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:02 ب.ظ

قالب قشنگه !
میسی
صورتیو دوس دارم

جدی ؟
فداااااااات

سلی به موشی چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:04 ب.ظ

تووووووووووووووووووپ شده !
من که خوشم اومد
رنگ سبزشم خیلی نازه !

منم خوشم اومد :دی
گلی بهش ور رفتم که اونی بشه که دوست داشته باشین

سروناز چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:05 ب.ظ

سلااااااااااااااااااااااام خوبیییییییییییییییییییییین
واااااااااااااااااای موش موشی عجب قالبی درست کردی محشره
من که خیلی دوست دارمش
ای ول مدیتیشن
برم مدیتیشن کنم
بابا حالا نمی شد یه اسم دیگه داشته باشه من سختم هی بگم مدیتیشن
من میگم مدی بسه دیگه نمی خواد
آهنگ علی سنتوری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لینکشو بدین من من میخوامشششششش

سلام عسیسممممممممممممممممم
کجا بودییییی؟؟
راس میگی
قابلتونو نداشتتتتتتتتت

=))
همون مدی خوبه به کسی نگیا منم میگم مدی :دی

ایوووووووووووووول
همون پائین هستتتتتتتتت

گیلاس چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:07 ب.ظ

مووووشی دستت درد نکنه!!
منم خوشم اومد
خسسسسسسسسته نباااشی
ایول داداش!!!
مرسییییییییییی

خواهش میکنم
ایوووووووووول
قابلی نبود :)

گیلاس چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:11 ب.ظ

موشی جان به نظر من اگه این چت باکس رو هم ببری سمت چپ و به کل منوی سمت راست رو حذف کنی بهتره
خلوت تر میشه !!
اگه حالشو داشتی یه امتحان بکن!!

نههههههههههههههه
اینطوری مگه بده ؟؟
همین قالبه که گفتی
خوبه دیگه جونه موشی نه
باید از اول درست کنم همجاش میریزه به همن

نهههههههه چون میخوام امکانات دیگه هم اضافه کنم بعدا

سلی چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:14 ب.ظ

میگم بچه ها !
چرا وب روزبه و ندا رو از لینکا ورداشتین ؟
ما میتونیم اونایی که عضو نیستنو حداقل لینک کنیم که !
هم روزبه هم ندا هم اونایی که وب مارو میخونن و لینکمون کردن !
ها؟

توجه نکرده بودم
شاید واسه این مرجان برداشته چون فقط لینک نویسندگان بوده
حالا هرکیو میخوای مرجان لینک ککننننننننننننننننن

یوسف چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:47 ب.ظ

ااا موشی توهین نکن دیگه..نذار هی بگیم که دی اس ال داریم..موشی باز می شه..آخه ملجان شومپت گفت این قالب چرا این شکلیه منم فک کردم حتما باید یه شکل دیگه باشه!!ولی خوبه..به قول گیلاس اون منوی سمت راست رو حذف کن و لینک دوستان رو حذف نکن..انم به قول سلی..

=)))))))))))))
چاکر داش یوسف هم هستیم
آخه همچین میگی کدوم قالب من تعجب کردم =))

مرجان الان قاطیه وگرنه طرح خودش بود فقط من یه کوشولو خیلی تغییرش دادم :دی

نه خودت مگه نگفتی امکانات بزارم
الان من چشمام در اومد سه روزه همش بشت کامی دارم به قالبا ور میرم تا بلاخره اینو گذاشتم :دی
بعد امکانات میزاریمممممممممم

سروناز چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:58 ب.ظ

فدای خواهر کوشولوم بشم که انقد ریلکس شده :دی

سروناز چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:59 ب.ظ

راستی بچه ها من اژم

اژ من نگرفتم سووووووووت
هرچی هستی باش تا اموراتت بگزره =))
شوخی کردم بوووووووووس

آقا موشه چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:31 ب.ظ

خوب خداروشکر همه پسندیدن

به نظر خودم که خیلی قشنگه حالا دوست ندارین همون سفیده رو بزارم

آبجی سرونازمون هم از دانشگاه پاشده اومده قالبمونو بپسنده :دی پس ببینید چه قشنگه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد