« خونــه مـــا »

آسمان ضمیر انسان است و خانه ی ما سرای دلها

« خونــه مـــا »

آسمان ضمیر انسان است و خانه ی ما سرای دلها

کاملا انحصاری!!!

ژاپن و  گیلاس:

۱- حدود چهارصد سال قبل در ژاپن برای پسر و دختری جوان اتفاقی رخ داد. اتفاقی که بعد ها موجب پیدایش مراسمی ویژه شد. دختر و پسری جوان که عاشقانه یکدیگر را دوست داشتند بعد از سختی های بسیار و درست زمانی که به یکدیگر رسیده بودند دچار مشکلی غم انگیز شدند. پسر بنا به مقتضیات نظام حاکم در ژاپن بایستی به جنگ می رفت. بعد از رفتن پسر به نبرد، دختر هر روز به بالای تپه ای که محل قرارشان بود می رفت اما بعد از چند ماه خبری از پسر جوان نشد. دختر بر روی تپه درخت گیلاس کوچکی کاشت و هر روز به درخت نگاه می کرد. این درخت برای او سمبل عشق و علاقه بود. او امیدوار بود روزی با پسر جوان زیر درخت گیلاس بنشینند. سالها به سرعت و گاهی برخلاف میل ما می گذرند. دختر سال ها زیر درخت گیلاس می نشست و از درخت مراقبت می کرد تا اینکه مُرد و در زیر همان درخت دفن شد. امروز بعد از چهارصد سال نهال گیلاس کوچک میلیون ها شکوفه می دهد و هر سال هزاران توریست از سراسر دنیا به زیر درخت گیلاس می آیند و در سکوت به صلح و عشق می اندیشند، به دنیایی که به جای بمب های چند تنی بر روی سرشان شکوفه های گیلاس بریزد.

 2- در میان اقوام و ملل کهن، همواره احترام و ارزش ویژه ای برای طبیعت وجود داشته است. این احترام چه در قالب توتم ( حیوان یا گیاه مقدس قوم) که حفظ حیات قبیله در گرو حفظ او بوده، چه در قالب آنیمیسم( زنده دانستن همه ی اشیا) فیتیشیزم( تقدس رازآمیز قائل شدن برای اشیا) و سایر صور قابل بازخوانی و تحلیل است. در بین آیین های اقوام کهن باید جایگاهی ویژه برای درختان قائل شد. درخت درواقع کهن الگوی ایستادگی و ستون عالم است و همچون کوه نماد تجلی خداوند و رابطی است میان انسان و الوهیت. از این رو داستان جک و لوبیای سحرآمیز نماد عروج به دنیای ناشناخته ایزدی است. پرستش درخت در قالب توتم یا به عنوان روحی اعلی یکی از آیین های مهم در سنت های کهن است.

 ۳- رولن بارت در مقدمه ی کتاب امپراتوری نشانه ها می پرسد: چرا ژاپن؟ و در پاسخ خود می گوید: زیرا از میان همه سرزمین هایی که شناخته ام، ژاپن تنها جایی است که تاثیر نشانه هایش بیشترین نزدیکی را با باورها و رویاهایم داشته است... در بین درختان ژاپنی ها از قدیم احترام و علاقه ای خاص به گیلاس داشته و دارند. اما چرا ژاپنی ها برای گیلاس احترام و ارزش خاصی قائلند. در واقع آنها مراسمی دارند به نام آیین « هانامی » که طی این مراسم در نوعی مراقبه به درخت گیلاس و شکوفه هایش می نگرند. نام شکوفه های گیلاس ساکورا است. شکوفه های گیلاس در واقع سمبل زیبایی و کوتاهی عمرند. درخت گیلاس ژاپنی درختی کوچک است و ژاپنی ها این درخت را نه بخاطر میوه اش بلکه به خاطر شکوفه اش دوست دارند.

در طی تاریخ این سرزمین همواره دست خوش جنگ و زلزله و سیل و امواج اقیانوس و توفان و آتشفشنا بوده است. در واقع چه چیز می تواند بازگو کننده ی کوتاهی و زیبایی و شکوه زندگی ژاپنی باشد بهتر از شکوفه های گیلاس... در سکوت و آرامش ژاپنی (سابی) نوعی مرگ نهفته است. مرگی که در شکوفه باران با شکوه بهاری وقتی شکوفه های گیلاس خود را در دستان باد رها می کنند به سخن می آید.ژاپنی ها همواره در پی زیبایی و شکوه هستند و به نوعی در جهت هماهنگ شدن با زندگی و طبیعت حرکت می کنند.شاید از همین جا باشد که زندگی شعر سومی می شود که ریووهو هایکوسرای فقید سروده بود: ماه و شکوفه های گیلاس اکنون می دانم در این جهان که شعر سوم کجاست...

 

و اما آخر ماجرا:

 

غول چراغ جادو به اربابش می گوید: شنیدم که می گویی چرا آرزوهایم برآورده نمی شود؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که مشکل اصلی در نوع و کیفیت طلب شماست و می توان برای آن ۲ دلیل بیان کرد: یکی این که طلب از شدت و قوت کافی برخوردار نبوده است. زیرا اگر بذر طلب در اعماق دل کاشته شود، ریشه های آن مورد پذیرش ضمیر ناخودآگاه قرار گرفته و حتما روزی به بار خواهد نشست. اگر شما خواستار چیزی بودید که نتوانستید به آن دست یابید علتش این است که خواسته و آرزوی شما در دشتزار ذهنتان با اراده قوی لانه نکرده است. هنگامی که طلبی این حالت را داشته باشد مجموعه قوای عقلی و ذهنی در پرورش آن مشارکت نمی کند و با تند بادی از سرزمین درون به بیرون رانده خواهد شد.

دلیل دوم به ثمر نرسیدن خواسته ها، آرزو ها و شکست های پی در پی در مسیر زندگانی است که به طور همزمان آرزوهای زیادی را در خود پرورش می دهدو چون تعداد خواسته ها در شاخه های مختلف می باشد غالبا در دستیابی به آن ها ناکام می مانید. برای اینکه بتوانیم نیت های درونی خود را تحقق بخشیم باید آن ها را الویت بندی کنیم و بر حسب علاقه در راه رسیدن به آنها تمامی سعی و تلاش خود را به کار گیریم. طبق قانون اثر مسلط بر آرزوها، تنها آن نیازی که از همه قوی تر باشد تحقق پیدا می کند. خواسته هایی که از روی هوا و هوس زود گذر باشد برآورده نخواهد شد. زیرا به طور واقعی و عمیق در ضمیر ناخودآگاه جای نگرفته است. ارباب من ، آرزوی خویش را آنقدر تکرار کن تا در نهانخانه دل جای گیرد. آن گاه که به خیر تو باشد حتما به ثمر خواهد رسید.

دست از طلب ندارم تا کام دل برآرم             یا جان دهم به جانان یا جان ز تن برآرم


 

پ.ن: اون مطلب اول رو چند ماه پیش از توی یه سایتی درآوردم  که الان هرچی دنبال منبع گشتم پیدا نکردم. اگه پیدا کردم میذارم اینجا!!!

نظرات 123 + ارسال نظر
گیلاس جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 04:01 ب.ظ

اووووووووووووووول

آفرین عزیزم

گیلاس جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 04:02 ب.ظ

باز بیاین بزنین تو سرم!!!
دیدین آپ کردم!!!

جییییییییییییییییییییییییغ

بیا لپتو بکشم که انقدر دختر خوبی هستیییی

یوسف جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 04:39 ب.ظ http://jesustears.persianblog.ir

سلام گلابی..آخ ببخشید سلام گیلاسی..پس تو عاشق بودی بالای اون تپه؟!..آقا یکی بیاد مارو تحویل بگیره..این گیلاس واسه خودش تاریخچه هم درست کرد دیگه حالا!!..
ولی خداییش دلم سوخت..شاید آخر هر عشقی همین باشه!!..
بیا گیلی دست منو بگیر بریم زیر اون درخته گلابی..آخ ببخشید درخت گیلاس گریه کنیم!! :((

خداییش درخت مقدسه..تو قرآن هم یه جا نوشته که این گیاهان و همین درختا سو به آسمون و خدا و دست به دعا و نیایش واستادن و راز و نیاز می کنن..طوری که ما متوجه نیستیم..حکایت زنده و مرده شدنشونم که همه می دونن.. :)
من داستان لوبیای سحرآمیز رو دوش می دالم..نکنه تو همون غوله هستی؟! :(

می گم گیلی نمیری انقد از خودت تعریف کردی..ولی چه شکوفه هایی داری ها..!! :دی
راستی گیلی بهت تو برترین وبلاگ ها رای دادم!..تازه وبلاگ خونه ما هم تو لیست بود! :)



گیلاس جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:13 ب.ظ

یوسف الان باید در ادامه کامنتها با تو بحث علمی مذهبی تاریخی کنم که پر محتوا بشه کامنتدونی؟؟؟

بله عزیزم! همانطور که در تاریخ ذکر شده و در کتیبه های مصر نوشته شده و در اساطیر هند و چین و کوفت و زهر مار هم گفته شده، گیلاس میوه بوده!!!

ایول یوسف!!!
منم چند بار به کل لیستم رای دادم!!!
فک کنم همتون اول بشین!!!


خونه ما کجا بود؟؟ چرا من ندیدم؟؟

گیلاس جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:58 ب.ظ

ایول یوسف
خودم پیداش کردم!
نمیخواد نشون بدی!

ندا جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 06:29 ب.ظ http://www.daftarezendegi.blogsky.com/

به یاد داشته باش
هیچ گاه فاصله ها ....
حریف خاطره ها و احساس و عشق ادمی نمی شوند...مطمئن باش و همین.
ـــــــــــــــــــ
متن جالبی بود ممنون
موفق باشی

غریبه جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 06:58 ب.ظ

سلام سلام

من به عنوان سوم شخص مفرد (!) حضور خودم رو اعلام میکنم تا چشم سایر دوستان که نتونستن سوم بشن در بیاد !!

بهتره بریم ببینیم چی نوشتی تا حرفی برای گفتن داشته باشیم

فعلا ..
یا حق

Ehsan جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 07:24 ب.ظ

درود برشما
از مطلب شما و دوستانتان بهره بردم///پیشنهاد میکنم برای هر نوشته منبع آن را بنویسید .
لینک رفرنس برای انحصاری
http://heechopooch.persianblog.ir/post/20
http://oham_13.persianblog.ir/post/98
لینک رفرنس اصلی مقاله 'خودشیفتگی چیست'
http://www.aftab.ir/articles/applied_sciences/psychbiology/c12c1193920015p1.php
به من هم سر بزنید خوشحال میشوم///آیا با تبادل لینک موافق هستید؟

فرزاد جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:06 ب.ظ http://petti.blogsky.com

به به گیلاس خانوم !
همین دیگه !

گیلاس جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:26 ب.ظ

به به!!
چه آدم خوبی یه دفعه از آسمون افتاد توی کاسه مون!!
مرسی!!
رفرنس هاش رو هم که براتون لینک گذاشتن!

مرجان جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:38 ب.ظ

واقعا ثمره اون درخت گیلاس به خاطر عشق دختره به پسره بوده که هنوزم شکوفه میده ؟ یا اصلا درخت گیلاس ، عمر چند صد ساله میکنه ؟ یادمه قبلا یه سریالی به اسم شکوفه های گیلاس میذاشت که ژاپنی بود لابد اسم اون سریاله به خاطر اعتقادات ژاپنی ها بوده که این درخت رو مقدس میدونن

داستان آخرت مطمئنی منبعش موثق بوده که اینجوری همه چیزو به مسخره گرفته ؟

خرموشناز جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:00 ب.ظ

خرموشناز جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:01 ب.ظ

سلام گیلاسی خوبی
چه موضوع خشنگی یعنی منم یه روز با سام میرم ژاپن برا نشستن زیر درخت جیلاسسس
واییییییییییییی
هوراااااااااااااااااا

لیلا جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:03 ب.ظ

گیلاس جونممم
خیلی قشنگ بود مطلبت جدا لذت بردم
اما کاش خودتم می خوردیم
الا فصل گیلاسه هااا مواظب خودت باش
مخصوصا این یوسفففففففففففف

یوسف جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:54 ب.ظ

می گم این احسان کیه پته ی مارو با این رفرنساش ریخته رو آب..هی ما میاییم به نام خودمون مقاله به چاپ می رسونیم بعضی ها پیدا می شن که زیر آب آدمو می زنن..=))حالا این آقا کی هست؟ :دی گفته به من سر بزنید اما کو لینکش؟؟ :(

گیلاس جون مرسی از فرمایشات تاریخی شما که به انقضا رسیده بود..بهرحال امیدوارم مومیاییت کنن و بذارنت رو کوه دماوند تا هر سال شکوفه ایرانی بدی ما هم بیاییم با ملجان اون جا عشقولانه در کنیم!!!! =))

یوسف جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:56 ب.ظ

یعنی می شه منم یه روز بالای اون کوه گیلاس با ملجان عشقولانه در کنم؟!

گیلاس جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:53 ب.ظ

فک کردی!!

گیلاس جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:57 ب.ظ

مرجان من این داستان رو از این لینکی که این احسان گذاشته پیدا نکردم. الان که سر زدم دیدم بعضی چیزایی که نوشته خیلی یه جوریه! ولی از این داستانی که نوشتم میشه پند گرفتا!! به زور هم که شده پند بگیر!!! باید اینجا پر محتوا بشه! باید اینجا درس اخلاق یاد بگیری ! باید اینجا یاد بگیری که در زندگی خوش بین باشی!!! باید اینجا یاد بگیری که هر اتفاق بدی میتونه خوب هم باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فهمیدی یا بازم بهت بگم؟؟؟؟؟

ر و ز ب ه جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:14 ب.ظ http://hazrat-eshgh.blogsky.com

درود فراوان !
امیدوارم که حال همهء بچه های گل و گلاب و گیلاس خوب باشه :)
گیلاس خانومی یادداشت بسیرا خوب و پر مفهموی بود مخصوصا اون اولیه !
شکل و طرح نوشتنت هم بسیار جالب و شیک بود :)
واقعا من لذت بردم از این همه ذکاوت عزیز
مخصوصا نوع قرار دادن عکس هات
بسیار بسیار جالب و زیبا بود
اما در مورد مطلبت:
اصولا همون طوری که گفتی تو تمام ملل و اقوام قدیم از درخت به عنوان یه چیز مقدس نام برده می شده حالا هر درختی..
از چین باستان گرفته تا روم، یونان و ایران و مصر کهن
ما در کتاب های متععدی از جمله "اوستا" هم به چنین موضوعی برخورد می کنیم که درخت به عنوان چیزی مقدس از اون یاد شده :)
یه مثال برات بزنم :)
روز 9 اسپندگان ایران باستان (برابر با 15 اسفند حاظر) روزی که حضرت آشوزرتشت اون رو روز درخت کاری نام نهادند روزی که هر ایرانی باید هر چند که بتونه گلی گیاهی و درختی هر چی باشه :دی بکاره.. . .
خوشبختانه این رسم تا الان به قوه ء خودش هم باقی مونده !! (از عجایب هستااا)
اما در مورد طبیعت:
اصولا ما ایرانی ها از همون قدیم خیلی به این طبیعته اهمیت می دادیم نیست کلا کشورمون یکی از منحصر به فرد ترین کشورهای دنیاست از لحاظ شکل جغرافیای به همین خاطر همه جور طبیعتی در خودش جای داده
به قولی سرزمین چهار فصل!
(اصن شکل ما ایرانی ها هم متنوع هست !!)
و تمام پادشاهان ایران زمین اهمیت خاصی به طبیعت می دادند
در مورد مطلب آخرت هم فکر کنم به خوبی واضح بود :) حرفی واسه گفتن ندارم
به هر حال گیلاس خانومی اگه زیادی حرف زدم معذرت فقط می خواستم عرض ادبی کنم هر چند کوتاه اما تقصیر خودت بود که مرا وادار به زدن این حرفایه زیادی شد :)
امیدوارم در تمام مراحل زندگیت مثل درخت سرو(!) با صلابت و ایمن بمونی
پایدار!
به امید ایرانی آزاد.
یا حق!

+ پاینده باشی

شهرزاد جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:39 ب.ظ

سلامم گیلاسی جونم:
خوبی عزیزم؟؟؟
آخی چه مطلب قشنگی..
لذت بردم و البته بهره فراوان..
مرسی گلم...
ممنونم عزیزم...
میام بازم..
بوسسسسسسسسسس

گیلاس شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:33 ق.ظ

به به!!
سلااام روزبه خان انصرافی!!!
میگم روزبه حیفه ها!! هنوز دیر نشده! بیا توی دور جدید اسمتو بذار توی لیست دوباره!!
این طرح عکس گذاشتن سلیقه من نبوده!! من این مطلب رو کش رفتم!!

آره درخت و گیاه هم از نظر روانشناسی هم .. یه جایگاه خاصی داره!! یادم نیست چه کتابی بود ولی قبلا خونده بودم که درخت و انسان روی همدیگه خیلی میتونن تاثیر بذارن!!

الانم میخوام یه تعداد بیلچه بین بچه ها پخش کنم بیان حیاط خونه ما رو گل کاری کنن!!!

گیلاس شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:35 ق.ظ

ندا جووونی میگفتی گوسپند جلو پات قربوونی کنیم!!
بووس

گیلاس شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:36 ق.ظ

داداش امین رفت توی متن دیگه برنکشت!!
یکی انبر بیاره! امینو در بیاره!!

گیلاس شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:38 ق.ظ

آقا شووورم داره طلاقم میده!
باید برم سر زندگیم. وقت ندارم به همه جواب بدم. به سایز خودتو ببخشید!
قربون همه

بنفشه شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:11 ق.ظ

بنفشه شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:16 ق.ظ



شصتادو هوارتا کامنت گذاشتم که هیچ کدومشون سند نشد و ارور داد و آروغ زد ولی این شکلکه اومد







گفتم:
بابا گیلاس
بابا تو دیگه کی هستی؟

نمیدونی من رحیمه حساسیت رمانیکیم بالاس
و سالهاس که دارم برای این دوتا جوون گریه میکنم و طلب آمرزش میکنم و ....
تنمیگی من درپسسسسس میشم دوباره؟؟




آی ایهالناس اگر من خودکشونی کرده تصقیر این گیلیه ها



من از اسم توتم خوشم میاد خیلی زیاد
یکی دیگه هم از اسم توتم خوشش میاد


همه اینا رو گفتی ولی خداییش خیلی خشنگه این شکوفه جون گیلاش جون
دوسش دارم



گیلییییییییییی بیا منو بلغ کن
عقده ای شدم

سروناز شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:54 ب.ظ

سلام
من سرونازم
منم درختم گیلاس تو دختر عمه منی آیا؟من نشونه آزادی ام یعنی هر کی با من دوست باشه آزاد میشه
اون قسمت دوم رو من کاملا موافقم نخلای ما هم عقل دارن

[ بدون نام ] شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:17 ب.ظ

بیبیب هورا
همه با هم بگین
آخه تونستم با گوشی نظر بدم
قربونت برم ایرانسل
اون سایته چیه منم میخوام رای بدم
بعدشم جک کیه؟ لوبیا چیه؟
نتیجه اخلاقی:
لوبیا رو با گیلاس و شکوفه و توت خورش کنین بدین جک بخوره تا تو جنگ نمیره و با دختر ژاپنی علوسی کنه
سروی

سلی شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 02:04 ب.ظ

سلام گیلاس جونم !
خوبی؟؟
چه متن قشنگی !
واقعا اون داستانه وقعی بوده؟
اون درخت گیلاسه؟؟
ها؟؟یعنی الانم هس؟؟
چه جالب !
من نمی دونستم
به هر حال ممنون !!
خیلی جالب و خوندنی بود !!
منتظر متن دومت هستم !
فعلا !

سلی شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 02:50 ب.ظ

چه جالب !
چه جور میشه با گوشی نظر داد؟؟

آقا موشه شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 04:04 ب.ظ


سلام گیلاسی
سلام احالی خونه باغ
احوال همگی ؟؟؟؟؟

ایول گیلاس کی آپ کردی چرا منو بیدار نکردی

اوووووه چقد گیلاس یعنی درخت گیلاس انقد مهم و معروفه یعنی از درخت موشی هم بهتره

اول بگم دیشب اومدم نشد کامنت بزارم ولی اون پائین یه چیز دیگه بود برش داشتی ؟!!!!!!
ببین منبع رو بیخیال منم میخوام پست بزارم کلی نوشته تو آرشیو کامی دارم وولی هیچکدوم منبع نداره یادم نمیاد از کجا کش رفتم
هرچه میخواهد دل تنگت کش بورو سه شم بگیر مطلب از کجای خودمون دراریم

آخی طفلی دختره حالا پسره کدوم گوری بود حالا نبرد نمیرفت

این توت رو هستم قدیما یادم میاد یه درخت توت بزررگ بود میرفتن زیرش آش میپختن عجب توت باحالی بود حیف بریدنش ولی خیلی جاها سراغ دارم که حتی درخته تو طرح بوده مردم نزاشتن ببرنش

هی توتیییییییییییییی کجایی بیا من دلم توت میخواد

گیلاس خودمونیما ژاپنیا خیلی دوست دارن

بچها بیاین دستو پای گیلاس رو ببندیم بفروشیم به ژاپنیا فک کنم پول بستنی یه هفتمونو بدن

الان با دستو پای آویزون دارم تایپ میکنم آب از دماغم نمیاد ولی همه استخونام خورده سرما خوردم اساسی سرمم درد میکنه
نیشتونو ببندید هرکی منو مسخره کرد ایشاا... سوسک بره تو شلوارش

بنفشههههههههههههههههههههههههه
کجا بودی ؟؟؟؟
بیا منو بغل کنننننننن
بترکی که انقد منو عقده محبت نکنی
بیا منو هم خودکشی کن

آقا موشه شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 04:06 ب.ظ

سروی چطوری با گوشی کامنت دونیا باز کردی

آقا موشه شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 04:06 ب.ظ

اووووووووووه دیشب یه خاب دیدم عجییییییب به جونه موشی خواب دیدم عجل اومده بود سراغم گفت وقتت دیگه تمومه باید بمیری منم نترسیده بودم گفتم باش گفت صبر کن چندتا جلوتن بعد هرکدومشونا یه جور زندگیشونو گرفت نوبت من که شد گفت باید کله ات رو له کنم تا بمیری هرچی التماسش کردم یه جوری منو بکش که دردم نیاد گوش نکرد همچین محکم زد تو سرم که پخش شد ترکید از خواب پریدم تا الانم سرم درد میکنه

آقا منو حلال کنید

آقا موشه شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 04:07 ب.ظ

آقا من حالم داره به هم میخوره از این قالب

اینا قالبای پیشنهادی منه ؟

http://nimatani.googlepages.com/roya-code-blogfa.htm

http://fa3le.parsaspace.com/akspink/picpink.html

http://somayeh-naz.blogfa.com/post-72.aspx

آقا موشه شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 04:10 ب.ظ

اینم هست http://www.khiar-shor.blogfa.com/post-56.aspx

اگه موافقین یکیشو ترجمه کنم به بلاگ اسکای ؟؟؟؟؟
با یکم تغییر

اگه هم نه که خودم بعد که حالم بهتر شد به سلیقه خودم یکی بسازم دیگه

[ بدون نام ] شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 04:33 ب.ظ

http://mushi.blogsky.com/ اینم هست بالاشو یه عکس بزاریم قشنگ میشها

یوسف به موشی شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:44 ب.ظ

موشی بوخودا ما انتظارمون از تو در حسن سلیقه قالب وبلاگ بالاتر از این ها بود!
اصن من باهاتون قهرم..می خوایین از سر باز کنین از همون اول بگین!!
موشی دوست داریم موشی دوست داریم..!قالبات خیلی فوفولن..همه اشو بذار..

مبتلا به شخصیت مرزی شدم!!

لیلا شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 06:42 ب.ظ http://leilon.mihanblog.com

لیلون اپید

آقا موشه شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:56 ب.ظ

پس به من اطمینان کنید بزارید یکی به سلیقه خودم درست کنم میدونین که من بد سلیقه نیستم
یکی تو مایه آبی رنگ میسازم که هم جیگول باشه هم باکلاس هم سنگین رنگین هم خیلی شاد پس منتظر بمونید
الان که حالم خرابهههههههههه

گیلاس یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:18 ق.ظ

موشی جان این قالبه خیلی خوبه به نظرم. فقط خیلی شبوغه. اولا این لینکا که متحرکه ثابتش کن. چشم رو اذیت میکنه. کلا خیلی شلوغه!!
اینو میگما!http://mushi.blogsky.com/

گیلاس یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:23 ق.ظ

ولی من هنوزم یه چیزی تو مایه های همون که لینکشو گذاشتم دوشت دالم!! همون کلبه خانوم کوچولو!! هم ساده بود! هم به اینجا میخورد!!

یوسف یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:54 ق.ظ

ها
اون کلبه گشنگه

گیلاس یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:12 ق.ظ

موشی همه میگن کلبه قشنگه!!
دل این بچه رو نشکون!( منظورم داداش یوسفه!!)
بوشه؟؟
هر کی میگه کلبه دستش بالا!!

گیلاس راهنما یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:17 ق.ظ

بابام جان یه اسرانسل میندازی توی گوشیت! بعدش میچرخی توی اینترنت دیگه!! همونجوری که با کامپیوتر نظر میدی با گوشی هم نظر میدی! به همین سادگی!!!

بنفشه یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:47 ق.ظ

آقا منو یه پیشنهاد با هم اومدیم


نخندیا
باز بیای بگی تو هم با این نظرت جنازتو میندازممممممممممم
سروناز توی پست قبلی از همه بچه های گروه یه عکس گذاشته بود یادتونه؟

میشه همه اونا رو مثل پازل درست کرد و گذاشت برای بکراند و هدر هم یه خونه رویایی باشه

فقط جون مادردون قالبو تیره نکنید ... منظورم اینه که رنگ غالبش تیره نباشه
زیادم جینگولی نباشه

الهی در کی به پیشنهاد من خندید خدا از سر تقصیراتش نگذره
الهی به زمین گرم بخوری
الهی جیز جیگر بگیری با هیچ پماد سوختگی هم خوب نشی
الهی خیر نبینی که به من میخندی ............ماماننننننننننننننننننننننننن



موشی بیا من بلغت کنم عقده ای شدیا



موش موشکم حالا بهتری؟

سروناز یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:07 ب.ظ

سلام
این غوله قبلا نبود!
مثل رازه این حرفت منظورم کتاب رازه
ـــــــــــــــ
کی علی سنتوری رو دیده؟
واااای حتما ببینین

سروناز یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:08 ب.ظ

سلام
این غوله قبلا نبود!
مثل رازه این حرفت منظورم کتاب رازه
ـــــــــــــــ
کی علی سنتوری رو دیده؟
واااای حتما ببینین

یوسف یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:39 ب.ظ

من علی سنتوری رو دیدماون دیگه کالباس سوسیساش فقط گشنگ بودتازشم گلشیفته فراهانی خیلی دخمل باحالی بیده!!

سلی یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:47 ب.ظ

منم علی سنتوری رو دیدم !!
خیلی فیلم جالبیه !!
وای بهرام رادان بازیش عالیه !
گلشیفته هم همینطور !!
جالبه دقیقع همون بلایی داره سر کارگردان فیلم میاد که تو فیلمش گفته !!
من برم
نقد فیلم بسه !

سلی یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:49 ب.ظ

آVه اون یه تیکه ایی که یوسف میگه فوق العاده بود !!
اصن همه جاش باحال بود :دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد